Angajatorii din România au căutat să angajeze peste 420.000 de persoane în primele nouă luni din 2017, arată datele publicate marţi de compania care deţine platforma de recrutare online eJobs.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Angajatorii au publicat, în total, 114.000 de anunţuri de angajare pentru a acoperi poziţiile deschise, dintre care aproximativ 40.000 au fost publicate în trimestrul al treilea al acestui an.

”Mai mult de un sfert dintre anunţuri au fost pentru locuri de muncă din domeniile vânzări, administrativ-logistic şi financiar-contabilitate, companiile din domeniu publicând peste 30.000 de anunţuri din ianuarie şi până la finalul lunii septembrie pentru a acoperi aproximativ 113.000 de poziţii deschise”, se arată în comunicat.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Şi în trimestrul al treilea, companiile care au căutat cei mai mulţi angajaţi au fost tot cele din vânzări, cu aproape 4.900 de anunţuri pentru aproximativ 18.000 de poziţii deschise.

”La fel de active au fost şi cele din domeniul administrativ-logistic, care au publicat 3.600 de anunţuri pentru angajarea a peste 13.000 de persoane în toată ţara, dar şi cele din alimentaţie/HoReCa, cu 2.000 de anunţuri de angajare pentru aproximativ 7.400 de locuri de muncă”, se arată în comunicat.

Topul primelor 10 domenii în care angajatorii au căutat personal în al treilea trimestru al anului continuă cu sectorul construcţii (1.988 anunţuri), transport-distribuţie (1.913 anunţuri), financiar-contabilitate (1.894 anunţuri), IT Software (1.704 anunţuri), relaţii clienţi/call center (1.437 anunţuri), producţie (1.184 anunţuri) şi auto (1.142 de anunţuri), potrivit eJobs.

”Cei mai mari angajatori, în funcţie de numărul de anunţuri de recrutare publicate pe platforma eJobs.ro în primele nouă luni, au fost agenţia de recrutare de personal Adecco, cu 2.062 de anunţuri de angajare, din care 655 în trimestrul trei, urmată de Lidl (1.117 anunţuri din care 500 în trimestrul trei) şi de furnizorul şi proiectantul de servicii tehnologice şi de inginerie Emerson (668 anunţuri dintre care 210 în trimestrul trei)”, se arată în comunicat.

În topul companiilor care au continuat să caute un număr mare de angajaţi în trimestrul al treilea, continuând strategia de recrutare din prima jumătate de an, se mai află retailerul Profi (451 de anunţuri dintre care 246 numai în trimestrul trei), dezvoltatorul de jocuri video Ubisoft, Interbrands – cel mai mare jucător de pe piaţa de distribuţie şi agenţiile de recrutare de personal APT Resources&Services, Manpower şi GI Group Staffing, dar şi compania de outsourcing Accenture.

Totodată, candidaţii care şi-au căutat un job în perioada iulie-septembrie 2017 au aplicat simultan la mai multe posturi şi au depus în total peste 2,3 milioane de CV-uri.

”Cei mai mulţi au ţintit agenţiile de recrutare de personal, dar şi sectorul financiar bancar, retail sau comunicaţii. Astfel, Adecco a primit 27.086 de CV-uri, urmată de BRD Groupe Societe Generale cu 21.538 de CV-uri, Profi cu 21.392 de aplicări, RCS&RDS cu 16.140 de CV-uri şi eMag, cu 14.858 de aplicări”, se arată în comunicat.

Concurenţa cea mai mare a fost însă pentru posturile scoase la bătaie de companii precum Zara, UniCredit Bank sau Synevo.

”La cele 6 anunţuri de joburi publicate în trimestrul al treilea, retailerul de fashion Zara a primit aproape 12.000 de CV-uri (o medie de 2.000 pentru fiecare anunţ), în timp ce UniCredit Bank a avut peste 9.200 de candidaţi pentru cele 13 joburi disponibile (în medie, peste 700 pentru fiecare anunţ), iar Synevo a primit aproape 14.000 de CV-uri pentru cele 22 de joburi publicate (630 pentru fiecare anunţ)”, se arată în comunicat.

Cei mai mulţi candidaţi s-au orientat tot către poziţii de vânzări, unde au fost disponibile şi cele mai multe joburi - peste 378.000 de CV-uri depuse la cele 4.900 de anunţuri publicate de companii.

La polul opus, angajatorii din domeniul IT au avut cea mai mai restrânsă plajă de candidaţi în raport cu numărul anunţurilor - 48.400 de candidaţi care au aplicat la aproximativ 1.700 de anunţuri, pe fondul ”discrepanţei dintre cerere şi ofertă în domeniu, dar şi a strategiilor complexe de motivare şi retenţie practicate de angajatori, fapt care restrânge şi mai mult oferta de specialişti din piaţă”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.