Raiffeisen Bank a realizat un profit net de 198 milioane de lei în primul trimestru, cu 41% mai mare faţă de primul trimestru al anului trecut, şi şi-a planificat investiţii de 240 milioane lei în acest an.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Comparativ, în anul 2020 investiţiile realizate de bancă s-au ridicat la 201,27 milioane lei.

"În anul 2021, accentul va continua să fie pus pe dezvoltarea sustnabilă a business-ului, dar şi pe utilizarea cât mai eficientă şi responsabilă a resurselor existente. Contextul generat de pandemie a accentuat importanţa unui management cât mai eficient al bazei de costuri şi a prioritizării investiţiilor destinate creşterii gradului de digitalizare a serviciilor oferite clienţilor, în strânsă corelaţie cu dezvoltarea infrastructurii necesare de IT&C", arată un raport aprobat de acţionari şi publicat pe site-ul băncii.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Raiffeisen Bank a încheiat primul trimestru al anului cu un profit net de 198 milioane de lei, cu 41% mai mare faţă de primul trimestru din 2020, pe fondul unui nivel considerabil mai mic al costului riscului.

„Suntem mulţumiţi de rezultatul nostru din primele trei luni ale anului 2021, într-o perioadă în care am continuat să fim preocupaţi de siguranţa clienţilor, partenerilor şi angajaţilor, însă în egală măsură ne-am concentrat eforturile pentru sprijinirea relansării economice, prin oferirea de soluţii financiare potrivite nevoilor clienţilor şi economiei reale. Datorită măsurilor luate, moratorii publice şi private şi a prelungirii lor am reuşit menţinerea profilul de risc la niveluri sănătoase şi ne-am bucurat să observăm cum clienţii noştri au depăşit cu bine această perioadă dificilă. Portofoliul de credite al băncii a crescut cu 4% comparativ cu T1 2020, cu un vârf de creştere de 15% al portofoliului de credite IMM, în mare măsură datorită implicării noastre puternice în programul IMM Invest”, a spus Steven van Groningen, preşedinte&CEO Raiffeisen Bank.

În martie 2021, activele totale au ajuns la 52,2 miliarde de lei (creştere de 9%, an la an), dar veniturile băncii au scăzut cu 4% faţă de primele trei luni din 2020, în ciuda creşterii creditelor nete, fiind afectate în primul rând de ratele de dobândă în scădere şi de veniturile din comisoane reduse cu 8%, în condiţiile în care economia locală nu s-a refăcut complet după perioada pandemică.

Cheltuielile operaţionale au scăzut uşor cu 2%, faţă de ianuarie-martie 2020, în special pe fondul unor costuri semnificativ mai mari înregistrate în martie 2020, în prima fază a pandemiei, menite să acopere nevoia de materiale igienico-sanitare şi echipamente de protecţie pentru crearea unui mediu sigur de desfăşurare a activităţii pentru angajaţii şi clienţii noştri.

"Criza sanitară a adus un comportament mai prudent, orientat spre amânarea cheltuielilor şi o înclinaţie spre economisire din partea clienţilor, astfel încât depozitele au înregistrat o creştere cu 9% în martie 2021, comparativ cu martie 2020. Finanţarea şi programele dedicate companiilor mari şi medii, dar şi IMM-urilor continuă în ritm susţinut. În primul trimestru din 2021, soldul total al creditelor aprobate pentru corporaţii mari şi medii a depăşit valoarea înregistrată în primul trimestru al anului trecut (începutul pandemiei), banca continuându-şi strategia de a susţine eforturile clienţilor de adaptare la noile realităţi economice", anunţă banca.

La sfârşitul primului trimestru, soldul creditelor nete acordate IMM-urilor de Raiffeisen Bank a crescut cu 15% faţă de trimestrul 1 2020, în timp ce numărul clienţilor cu care banca are o relaţie de creditare a trecut pragul de 14.000. Banca a lansat in februarie 2021

La finalul lunii martie 2021, numărul clienţilor digitali activi a ajuns la aproape 900.000. Astfel, 43% dintre clienţii persoane fizice ai băncii erau activi digital, faţă de 34% în martie 2020.

Tranzacţiile efectuate prin aplicaţiile de mobile şi internet banking au crescut cu 63% în primele trei luni ale anului, faţă de perioada similară a anului trecut. În 2021, 75.000 de clienţi, în medie, în fiecare lună au început să folosească serviciile digitale oferite de Raiffeisen Bank, faţă de 54.000 lunar, la începutul lui 2020.

Raiffeisen Bank continuă să fie lider pe piaţa cardurilor de credit din România la finalul lunii martie 2021, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Plăţile cu cardurile de cumpărături în luna martie 2021 au crescut cu 26% faţă de luna martie 2020, iar pe ansamblu, în trimestrul 12021 au fost cu 12% mai mari faţă de perioada similară din 2020.

Raiffeisen Bank România are peste 20 de ani de activitate pe piaţa bancară din România şi aproximativ 2,2 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice. Banca are peste 4.800 de angajaţi, 329 de agenţii în toată ţara, 722 de ATM-uri, 393 de maşini multifuncţionale (MFM-uri) şi o reţea de peste 24.300 de POS-uri.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.