Producătorul de vinuri Purcari a anunţat joi că se listează la Bursa de Valori Bucureşti, sub simbolul WINE, după realizarea unei Oferte Publice Iniţiale (IPO) pentru 49% din acţiunile sale. Preţul final al ofertei a fost de 19 lei pe acţiune, valoarea totală a ofertei ajungând la peste 186 milioane lei (40 milioane euro).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Tranşa dedicată investitorilor retail a fost suprasubscrisă de peste patru ori, potrivit companiei, în pofida turbulenţelor care au afectat recent pieţele globale. 

Grupul este condus de fondatorul şi directorul său general, Victor Bostan, de profesie oenolog, cu peste 35 de ani de experienţă în industria vinului, alături de acţionarii Horizon Capital, companie de private equity din Ucraina şi Moldova, şi International Finance Corporation (IFC), parte din grupul Banca Mondială.

“Este cu adevărat un moment propice pentru a fi în industria vinului: producţia globală nu poate satisface cererea în creştere, ducând la lipsuri şi marje mai mari pentru producători. Spre deosebire de petrol, curba cerere-ofertă nu poate fi uşor rebalansată pentru că nu există „vin de şist”. Aşteptăm cu nerăbdare să capitalizăm aceste condiţii favorabile, profitând de poziţia noastră, caracterizată de costuri scăzute branduri puternice”, a declarat Victor Bostan, în cadrul comunicatului.

Preşedintele BVB, Lucian Anghel, consideră că România a fost una dintre pieţele active din Europa în ceea ce priveşte numărul de listări în 2017, iar trendul continuă şi în 2018.

“Prin listarea la BVB, compania Purcari transmite un semnal puternic că îşi propune să devină un lider incontestabil pe piaţa vinului în Europa Centrală şi de Est (ECE). Exemplul lor ar trebui urmat de fiecare companie care-şi propune să devină lider în domeniul ei de activitate”, a declarat Anghel, în cadrul comunicatului.

Pe fondul creşterii robuste a consumului ȋn ECE, Purcari a înregistrat o rata medie de creştere a veniturilor de 34% ȋn perioada 2014-2016, cu rate medii anuale de creştere de 55% ȋn Romania, 49% ȋn Polonia, 44% ȋn Moldova,15% ȋn Cehia şi Slovacia. Nivelul ridicat al creșterii s-a menţinut în primele 9 luni ale anului 2017, în care veniturile s-au majorat cu 35% pe an, creșterea în România accelerând la 69% față de aceeași perioadă din 2016, potrivit companiei.

”Compania beneficiază de o baza sustenabila de cheltuieli reduse și de o oferta abundentă de struguri de calitate, pentru a realiza o afacere extrem de profitabilă. Marja EBITDA pe primele 9 luni 2017 a fost de 33%, în timp ce marja de profit net a crescut la 23%, crescând cu 29%, respectiv 55%, față de aceeași perioadă din 2016”, se arată în comunicat.

Consumul global de vin în 2017 este estimat de OIV la 243 milioane hectolitri, cu o producție corespunzătoare de 247 milioane de hectolitri. În ultimele două decenii, raportul dintre consumul mediu și producția globală a fost ȋntre 0,85 şi 0,90, dar recoltele scăzute din 2017 vor vedea acest raport ajungând la 0,98, potrivit companiei.

”Reechilibrarea pieței mondiale a vinului a avut un efect pozitiv asupra prețurilor vinurilor tranzacționate, care au crescut, în medie, de la 2,1 euro pe litru în 2006 la 2,8 euro în 2016, potrivit OIV. Se preconizează că această tendință va continua și în 2017, deoarece OIV previzionează o scădere cu 8% a producției globale, volumele scăzând în Italia cu 23%, ȋn Franța cu 19%, ȋn Spania cu 15%, ȋn Germania cu 10% și ȋn Chile cu 6%, generând creșterea prețurilor mondiale ale vinului. România și Moldova au facut excepție de la această tendință, ambele benefiind de o recoltă bogată, în creștere cu 64% și, respectiv, cu 20% faţă de anul 2016, ceea ce este de bun augur pentru marjele producătorilor din ambele ţări ȋn 2018”, se arată în comunicat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.