Profitul net al TBI Bank a scăzut în 2020 la 19,8 milioane euro, de la aproape 23 milioane euro în 2019, iar venitul net din dobânzi a crescut cu aproape 6%, până la 91 milioane euro, a anunţat miercuri banca.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Rezultatele financiare consolidate şi auditate ale TBI Bank pentru toate entităţile din grup indică un profit net de 19,8 milioane euro în 2020, cu doar 3,1 milioane euro mai puţin decât rezultatele record din 2019. Deşi venitul net din dobânzi a crescut cu aproape 6%, până la 91 milioane euro la sfârşitul anului, profitul net a fost influenţat de provizioanele suplimentare pentru creditele noi. În 2020, TBI Bank a înregistrat o evoluţie pozitivă pe toate liniile de business. Activele totale au crescut cu aproape 20% până la 556 milioane euro la finalul anului, avans determinat în principal de creşterea creditării şi a investiţiilor în obligaţiuni guvernamentale şi corporative", a informat banca.

TBI, unul dintre liderii din Europa de Sud-Est în segmentul creditării,  a înregistrat în 2020 aproape 1,2 milioane de cereri de împrumut în Bulgaria şi România, cu 7,5% peste nivelul din 2019, şi a acordat aproape 500.000 de împrumuturi. Creditele de retail online au contribuit semnificativ la această creştere, dublându-se în 2020 faţă de anul anterior.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Din perspectiva pieţelor în care operează, România a înregistrat cea mai mare creştere şi a contribuit substanţial la o evoluţia pozitivă a portofoliului de credite – creştere de 31% pe plan local comparativ cu 12% la nivel de grup. Astfel, portofoliul total de credite a ajuns la 409 milioane euro la sfârşitul anului pe toate pieţele în care TBI activează. În plus, compania a atras peste 4.000 de comercianţi noi care utilizează soluţiile inovatoare de creditare la punctul de vânzare Merchant Solutions de la TBI. TBI Bank are peste 11.000 de locaţii comerciale online şi fizice.

De asemenea, TBI Bank a înregistrat o creştere sustenabilă a depozitelor, depăşind în mod substanţial media pieţei. Portofoliul total a crescut cu peste 21%, ajungând la 376 milioane euro.

La sfârşitul anului 2020, TBI avea o poziţie solidă din perspectiva capitalului şi a lichidităţii - raportul de adecvare a capitalului (CAR) a fost de 17% şi raportul de acoperire a necesarului de lichiditate (LCR) de 316%.

„La TBI, am intrat în 2020 raportându-ne la cea mai mare performanţă din istoria băncii şi am început anul foarte puternic. Apoi, în februarie a trebuit să ne regrupăm. Am implementat măsuri de siguranţă chiar înainte ca guvernele să ia măsuri şi am început să ne pregătim pentru un viitor care pe atunci părea incert. Preocuparea pentru protejarea sănătăţii clienţilor şi colegilor noştri, în paralel cu eforturile pentru accelerarea digitalizării, nu a fost o misiune deloc uşoară, dar cred că rezultatele de anul trecut sunt dovada modului eficient în care am reuşit să depăşim provocările anului trecut. În plus, performanţa noastră puternică din primul trimestru 2021 este încă o dovadă că investiţia noastră continuă în tehnologie şi extinderea canalelor noastre digitale a fost decizia corectă, dezvoltând în continuare modelul nostru phygital”, spune Petr Baron, CEO al TBIF (TBI Bank).

TBI Bank este un creditor incluziv de ultimă generaţie care se adresează consumatorilor, comercianţilor şi IMM-urilor prin acordarea de finanţare şi soluţii încorporate disponibile într-o reţea extinsă de canale şi platforme ‘phygital‘ (online şi in-store). În prezent, operează în Bulgaria, România, Germania, Danemarca, Suedia, Polonia şi Lituania. TBI Bank face parte din 4finance, unul dintre cele mai mari grupuri europene de soluţii digitale de creditare adresate consumatorilor. Prin diferite canale digitale, o reţea proprie de peste 300 de sucursale şi parteneriate de încredere cu peste 11.000 de retaileri şi comercianţi mici şi mari, TBI Bank a servit peste 1 milion de clienţi numai în 2020 şi a acordat aproape 500.000 de împrumuturi.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.