Producătorul suedez de baterii pentru vehicule electrice Northvolt, care se clatină de luni de zile din cauza datoriilor mari, şi-a declarat miercuri falimentul în Suedia, incapabil să obţină finanţarea necesară supravieţuirii, ceea ce pune capăt efectiv celei mai bune speranţe a Europei de a dezvolta un rival pentru marii jucători asiatici în domeniul bateriilor pentru vehicule electrice, relatează AFP.
„După ce a explorat în mod exhaustiv toate opţiunile disponibile pentru a negocia şi a pune în aplicare o restructurare financiară, inclusiv o procedură de restructurare conform capitolului 11 în Statele Unite (...), societatea nu a fost în măsură să îndeplinească condiţiile financiare necesare pentru a-şi continua activităţile în forma sa actuală”, se arată într-un comunicat.
Northvolt anunţase în septembrie că desfiinţează 1.600 de locuri de muncă, adică un sfert din forţa sa de muncă, care a fost redusă la mai puţin de 5.000 de oameni. La 21 noiembrie, producătorul suedez a solicitat protecţie în temeiul legislaţiei americane privind falimentul pentru a-şi facilita reorganizarea, pe care a planificat să o finalizeze în primul trimestru al anului 2025.
„La fel ca multe companii din sectorul bateriilor, Northvolt s-a confruntat în ultimele luni cu o serie de provocări cumulate care i-au slăbit poziţia financiară, inclusiv creşterea costurilor de capital, instabilitatea geopolitică, întreruperile lanţului de aprovizionare şi schimbările în cererea de pe piaţă”, a adăugat compania.
În ianuarie, acţionarii au dat undă verde companiei să îşi continue activitatea şi să caute noi acţionari.
Cei doi acţionari principali ai grupului suedez sunt producătorul auto german Volkswagen, aflat şi el în dificultate financiară, şi banca americană de investiţii Goldman Sachs.
Pe parcursul „acestor proceduri, compania a atras un interes semnificativ din partea potenţialilor parteneri şi investitori (...) Cu toate acestea, din cauza timpului şi a resurselor financiare limitate, compania nu a putut încheia acordurile necesare pentru a-şi asigura viitorul”, a subliniat Northvolt în comunicatul său de presă.
Fondat în 2016, producătorul suedez era văzut ca piatra de temelie a încercărilor europene de a recupera decalajul faţă de Asia şi SUA în ceea ce priveşte producţia de celule de baterii, o componentă esenţială a automobilelor cu emisii zero. Europa reprezintă doar 3% din producţia mondială de celule de baterie, dar va deţine 25% din piaţă până la sfârşitul deceniului.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.