Producătorul clujean de lactate Bonas Import Export s-a listat pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), sub simbolul bursier BONA. Pentru 2021, conducerea Bonas estimează o creştere cu peste 70% a veniturilor totale, la 30,4 milioane lei. Compania a lansat luna aceasta o linie de producţie de îngheţată din lapte proaspăt, intenţionând să investească anul viitor într-o fabrică de îngheţată având ca materie primă laptele proaspăt.
"Bonas Import Export, compania clujeană care deţine brandul de produse lactate Bonas, a debutat astăzi, 24 iunie, pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB). Compania a fost înfiinţată în 1991, fiind o afacere de familie, şi a devenit treptat unul dintre producătorii de lactate de referinţă înregiunea Cluj datorită produselor realizate, dar şi lanţului de producţie implementat", a anunţat bursa.
Acţiunile se tranzacţionează sub simbolul bursier BONA.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
„În urmă cu mai bine de doi ani, la Cluj-Napoca, Bursa de Valori Bucureşti şi Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat demarau proiectul «Investeşte pentru viitor!», iar fondatorii Bonas erau prezenţi la acel prim workshop. Faptul că astăzi vedem conducerea companiei sunând clopoţelul bursei este o dovadă a faptului că piaţa de capital este din ce în ce mai multvăzută de antreprenori drept o sursă esenţială pentru finanţare. Doar în ultimii trei ani au fost listate aproape 50 de emisiuni de obligaţiuni, cu o valoare de peste 2,7 miliarde euro, şi 15 companii, cu o capitalizare cumulată de 346 milioane euro, s-au listat la BVB. Aceste cifre vin să întărească faptul că bursa îşi îndeplineşte rolul în susţinerea companiilor româneşti”, a spus Radu Hanga, preşedintele Bursei de Valori Bucureşti.
Listarea companiei vine după derularea, în aprilie 2021, a unui plasament privat prin care au fost vândute 40,76% din acţiunile Bonas, la un preţ de 5 lei/acţiune.
Oferta a fost suprasubscrisă încă din prima zi, compania reuşind astfel să strângă de la 114 investitori aproximativ 10 milioane de lei. Plasamentul privat din aprilie a fost realizat cu sprijinul Interdealer Capital Invest, în calitate de Consultant Autorizat.
„Pentru compania Bonas, listarea la Bursa de Valori Bucureşti reprezintă un pas important de trecere a activităţii companiei la un nivel superior. Mulţumim investitorilor pentru încrederea acordată prin investirea în acţiunile Bonas în cadrul plasamentului privat derulat şi aşteptăm să se alăture cât mai mulţi investitori planurilor noastre de dezvoltare a companiei”, a afirmat Vasile Naş, preşedintele Consiliului de Administraţie al Bonas Import Export.
Compania intenţionează să folosească mecanismele de finanţare disponibile pe piaţa de capital, precum majorările de capital, emiterea de obligaţiuni corporative, inclusiv convertibile în acţiuni, în funcţie de necesarul de finanţare al companiei.
Conducerea companiei urmează să anunţe săptămâna viitoare prima majorare de capital, potrivit lui Daniel Pop, administrator Interdealer Capital Invest.
Produsele lactate Bonas sunt fabricate în localitatea Dezmir, comuna Apahida, judeţul Cluj. Fabrica are o suprafaţă de peste 1.000 mp, cu o capacitate totală de procesare de 15.000 de litri de lapte pe zi. Produsele Bonas sunt comercializate preponderent în cele 18 magazine proprii din judeţul Cluj (65% din vânzări), reţele de hypermarketuri (18%), mici retaileri (10%), iar aproximativ 7% din vânzări sunt generate de diverşi distribuitori, Horeca sau instituţii publice (spitale, grădiniţe, şcoli). Bonas a înregistrat în 2020 venituri totale de 17,7 milioane lei, în scădere cu 13% faţă de anul 2019, şi un profit net de aproape 452.000 de lei, faţă de 1,1 milioane lei în 2019, în contextul în care ca urmare a pandemiei de COVID-19 au fost sistate unele livrări către societăţi din sectorul HORECA şi instituţii publice precum grădiniţe, şcoli, spitale.
Pentru 2021, conducerea Bonas estimează o creştere cu peste 70% a veniturilor totale, la 30,4 milioane lei, iar trendul ascendent este preconizat să continue, astfel că în 2023, veniturile totale ar urma să ajungă la aproape 55 milioane lei. Profitul net este estimat pentru acest an să urce la aproape 2,2 milioane lei, iar până în 2023, să ajungă la 4,6 milioane lei.
Strategia companiei presupune extinderea reţelei de magazine proprii în judeţul Cluj, judeţele limitrofe, dar şi în Bucureşti, în paralel cu creşterea cantităţii zilnice de lapte procesat în fabrica existentă. Planurile companiei prevăd dezvoltarea unei noi fabrici, dar şi lansarea unui sistem de franciză, în principal pentru magazinele din localităţile aflate la o distanţă mare de fabrică.
În prezent compania are 83 de angajaţi.
În data de 17 iunie 2021 compania a lansat o linie de producţie de îngheţată din lapte proaspăt, intenţionând să investească anul viitor într-o fabrică de îngheţată având ca materie primălaptele proaspăt.
Acţionarii principali ai companiei sunt Vasile Naş (20,44%), Emil Ovidiu Naş (20,44%), Petru Brad (18,33%), iar restul acţiunilor sunt deţinute de persoane fizice şi juridice.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.