Consiliul Concurenţei este deranjat de faptul că nu se organizează licitaţii pentru transportul intrajudeţean şi interjudeţean, iar contractele sunt prelungite periodic, a declarat sâmbătă preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.
"În relaţia cu Ministerul Transporturilor şi cu cel al Dezvoltarii Regionale, dezacordul nostru principal a fost legat de transportul de persoane intrajudeţean şi interjudeţean. Statul dă o licenţă unui operator privat să folosească un anumit traseu. Există o serie de deficienţe aici. Faptul că se alocă traseul unui singur operator, de regulă privat, este ok. Obiecţiile noastre sunt însă legate în faptul că nu se stabileşte preţul pe care îl poate practica acest monopolist. Criteriul principal de atribuire elementul de licitaţie când selectezi un operator să primească un monopol, normal ar fi să-i setezi şi preţul sau parametrii preţului. Trebuie să ai şi un cost fix, de exemplu al carburantului, ca să nu existe preţuri prea mari pe traseul respectiv. În al doilea rând, ne deranjează faptul că nu se organizează licitaţii, contractele sunt prelungite periodic. Există astfel o a doua prelungire a contractelor, fără licitaţii", a declarat sâmbătă preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, într-o conferinţă de presă organizată la Sinaia.
El spune că este pentru prima dată în ultimii zece ani când autoritatea de concurenţă a emis un aviz negativ pentru ordinul de ministru care aprobă noile norme de aplicare a OUG privind transportul de pesoane.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"Consiliul judeţean este cel care alocă traseele, el este cel care stabileşte pe unde ar trebui să treacă maşinile acelea, el scoate la licitaţie un traseu anume. Probabil pe un traseu vor fi şi părţi mai rentabile, unde există, să zicem, o frecvenţă mai mare a curselor, dar vor fi şi localităţi unde cererea este mai mică. Dar printr-o licitaţie se vor aloca trasee cu părţi neprofitabile şi, în acest sens, vor fi acoperite toate localităţile", a precizat acesta.
Bogdan Chiriţoiu a vorbit şi de situaţia dificilă a CFR Marfă.
"La CFR Marfă ne aşteptăm să fie o decizie a Comisiei Europene care să crească datoriile companiei. Compania are oricum datorii către CFR Infrastructură de 400 milioane euro, care sunt datoriile ei vechi, şterse în pregătirea privatizării, privatizare care a eşuat prin 2014. De atunci nu s-a mai întâmplat nimic. La vremea respectivă, Comisia Europeană a acceptat să fie şterse datoriile, pentru ca societatea să fie atractivă pentru privatizare. Asta înseamnă că datoriile vor fi repuse pe rol, cu dobândă", a subliniat preşedintele Consiliului Concurenţei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.