Peste 1 milion de producători agricoli mici şi foarte mici au nevoie de microfinanţare pentru a creşte, spune Raluca Andreica, director general Patria Credit, instituţie financiară nebancară (IFN), specializată în finanţarea agricultorilor. Anul acesta, instituţia financiară nebancară va sprijini proiecte prin care peste 240 de fermieri se vor organiza în structuri asociative.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

“Sunt peste 1 milion de producători agricoli mici şi foarte mici care au nevoie de microfinanţare pentru a creşte. La nivel guvernamental nu există o politică viabilă, orientată spre dezvoltare, investiţii, pentru sectorul agricol de dimensiuni mici şi medii. Principalele constrângeri care limitează dezvoltarea rurală includ accesul redus la finanţare, fragmentarea terenurilor, îmbătrânirea populaţiei, lipsa tehnologiei şi a competenţelor”, spune Raluca Andreica, director general Patria Credit.

35,7% din populaţia României se găseşte în continuare în pericol de sărăcie sau excluziune socială. Din cele 41 de judeţe şi municipiul Bucureşti, 18 sunt considerate a fi în situaţie de risc, datorită disparităţilor flagrante în ceea ce priveşte nivelul de trai în zonele urbane şi cele rurale, România înregistrând al doilea cel mai mare decalaj de venituri din mediul urban şi rural din UE, conform rapotului World Bank - Financial Inclusion in Romania.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

În acest moment, instituţia de microfinanţare si banca colaborează cu peste 6.000 de fermieri şi producători agricoli pe care îi creditează, iar pentru acest an şi-a propus ca, prin susţinerea Fundaţiei pentru Dezvoltarea Agriculturii, fondată de Carrefour, să sprijine înfiinţarea a şapte structuri asociative de fermieri şi diverse programe de dezvoltare pentru aceştia.

“Azi suntem prezenţi cu diverse tipuri de intervenţie în multe zone ale ţării: în vest, în judeţe Timiş şi Arad, unde am avut întâlniri preliminare cu 8 grupuri de acţiune locală (GAL), peste 25 de fermieri, autorităţi locale; în nord şi nord-est, unde intervenim deja în 5 comunităţi şi am reuşit să implicăm peste 30 de legumicultori; în sud, unde ne-am propus realizarea de structuri asociative cu minimum 7 fermieri şi suntem prezenţi deja în judeţele Olt, Ialomiţa şi Dâmboviţa. În general, sunt diferenţe mari între fermieri, atât în ceea ce priveşte suprafeţele cultivate, cât şi înţelegerea conceptului sau disponibilitatea de a se asocia, reţinerile fiind puse pe seama faptului că orice demers ar necesita prea mult timp şi efort din partea lor”, spune Romeo Vasilache, director executiv al Fundaţiei pentru Dezvoltarea Agriculturii.

Conform datelor statistice, în zonele rurale locuieşte peste 45% din populaţia României, iar satele rămân mereu în urmă ca număr de locuri de muncă, drumuri sau infrastructură financiară. Sărăcia este cu 20% mai mare în ruralul românesc decât în urban.

Pe fondul pandemiei, încrederea românilor în fermele mici pentru procurarea alimentelor este mai mare decât în retaileri, industrie şi autorităţi. ”Mall Ţărănesc”, iniţiativă susţinută de Patria Credit şi Patria Bank de 4 ani consecutiv, a devenit platformă de distribuţie pentru mai bine de 1.300 de afaceri mici care îşi valorifică producţia.

“Prin această platformă şi mai ales prin coşul săptămânal lansat anul trecut în perioada pandemiei, atingem cel puţin 3 obiective de dezvoltare durabilă în spaţiul rural. Promovarea competitivităţii, asigurarea gestionării durabile a resurselor naturale şi a acţiunilor climatice; o dezvoltare teritorială echilibrată a comunităţilor rurale, inclusiv crearea şi menţinerea locurilor de muncă sunt obiectivele noastre pe termen lung. Prin platformă, orice cumpărător asigură hrana pentru familia lui, dar şi venituri pentru familiile producătorilor de la care achiziţionează produse”, afirmă Mihai Mihu, preşedintele Asociaţiei Creştem România Împreună, fondator al Mall Ţărănesc.

Coşul săptămânal conţine produse româneşti proaspete direct de la producători autentici, de la legume, lactate, carne, ouă, fructe, până la preparate alimentare diverse sau conserve. În urma unui sondaj realizat în cadrul comunităţii de producători care vând pe site-ul Mall Ţărănesc a rezultat că peste 42% dintre ei au simţit că internetul i-a ajutat să susţină numărul de comenzi pe perioada pandemiei, peste 80% dintre ei considerând că o prezenţă pe internet i-ar ajuta în continuare să-şi facă produsele cunoscute.

Patria Credit IFN SA este o instituţie financiară nebancară (IFN) specializată în finanţarea agricultorilor. Este parte a Patria Bank Group şi se implică în proiecte de susţinere a agriculturii, de dezvoltare a spaţiului rural şi de relansare a educaţiei agricole.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.