Patria Bank a realizat un profit net de 5,83 milioane lei în primele nouă luni ale acestui an, de la o pierdere netă de 19,86 milioane lei în perioada similară a anului trecut, arată un raport transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Venitul net bancar a crescut cu 11%, la 127 milioane lei.

”Venitul net bancar înregistrează o creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă din anul 2018 (+12,7 milioane lei), evoluţie pozitivă înregistrată pe toate categoriile de venituri, aceasta fiind susţinută de creşterea portofoliului de credite, diversificarea gamei de venituri din comisioane şi creşterea acestora (chiar în condiţiile diminuării numărului de sucursale)”, arată raportul.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

De asemenea, în primele nouă luni ale anului, activitatea de creditare a generat credite noi de circa 602 milioane lei, cu o dinamică superioară în zona de persoane juridice.

”Deşi a existat o anumită presiune generată de gradul de realizare a bugetului de vânzări, acest volum de credite noi a asigurat o creştere a soldului brut de credite comerciale performante de 152 milioane lei faţă de finalul anului 2018. Activitatea de creditare pe segmentul retail s-a concentrat în zona de credite ipotecare, urmărind strategia băncii de a echilibra portofoliul de produse garantate şi negarantate, respectiv de a creşte volumul expunerilor pe termen lung pe segmentul de persoane fizice”, se mai arată în raport.

De asemenea, în primele nouă luni din acest an Patria Bank a continuat acţiunile de valorificare a activelor neproductive pe care banca le deţine.

”Dinamica pozitivă a veniturilor bancare (bazată în principal pe creşterea veniturilor din dobânzi susţinută de creşterea activităţii de creditare în special pe segmentul de clienţi persoane juridice şi pe o diversificare a structurii veniturilor din comisioane), o gestionare eficientă a bazei de costuri operaţionale şi a costului riscului au condus la consolidarea performanţei financiare observată în prima jumătate a anului 2019. Astfel, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018, în primele nouă luni din 2019 venitul net bancar a înregistrat o evoluţie pozitivă cu 11% (creşterea veniturilor nete din dobânzi cu 16,5% şi a veniturilor nete din comisioane cu 17,5%) pe fondul continuării acţiunilor menite să consolideze o structură bilanţieră optimă (îmbunătăţirea indicatorului credite brute/depozite - de la 57% la 31 decembrie 2018 la 65% la 30 septembrie 2019 şi o creştere a ponderii creditelor nete în total active - de la 45% la 31 decembrie 2018 la 51% la 30 septembrie 2019)”, se precizează în raport.

De asemenea, baza de costuri operaţionale a înregistrat o scădere cu 11,6% (dacă se exclude impactul din creşterea contribuţiei la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare de 3,9 milioane lei).

”În plus, eforturile de consolidare a modelului de afaceri pe segmentele target, concretizate în obţinerea de rezultate operaţionale lunare net pozitive pe baza elementelor recurente (un element cheie pentru consolidarea profitabilităţii), creează premise bune de creştere pentru perioada următoare. Programul de optimizare a reţelei de sucursale bancare şi a structurii organizatorice prevăzut pentru anul 2019 şi desfăşurat în prima jumătate a anului 2019 (cu obiectivul de optimizare a bazei de costuri în directa corelaţie cu asigurarea unui model de afaceri viabil şi a unei structuri interne corespunzătoare acestuia) începe să producă efecte, baza de costuri operaţionale din trimestrul 3 fiind cu 13% mai mică decât cea din trimestrul 2”,

De asemenea, luna septembrie a marcat lansarea noii platforme de internet şi mobile banking.

”Pentru perioada următoare, banca are în vedere continuarea strategiei de eficientizare a proceselor şi de optimizare a costurilor operaţionale prin implementarea mai multor proiecte strategice: implementarea unei noi functionalităţi la nivelul platformei Internet Banking şi Mobile Banking dedicată atât clienţilor persoane fizice cât şi persoane juridice, digitalizarea anumitor fluxuri şi operaţiuni atât cu impact la nivelul interacţiunii clienţilor cu banca, cât şi la nivelul proceselor interne”, se arată în raport.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.