Organizatorii campaniei de boicotare a publicităţii pe Facebook, care a atras rapid un sprijin tot mai mare din partea unor companii majore, se pregătesc să extindă lupta la nivel global pentru a spori presiunea asupra companiei de media socială, scopul fiind eliminarea propagării urii, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Campania “Stop Hate for Profit” (opriţi ura pentru profit) va începe să ceară companiilor majore din Europa să se alăture boicotului, a afirmat directorul general al Common Sense Media, Jim Steyer, într-un interviu acordat Reuters sâmbătă.

De la lansarea campaniei, la începutul lunii iunie, peste 160 de companii, între care Verizon Communications şi Unilever, au anunţat că nu vor mai cumpăra publicitate pe cea mai mare platformă de socializare din lume, în luna iulie.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Free Press şi Common Sense, alături de asociaţiile Color of Change şiAnti-Defamation League, au lansat campania în urma morţii lui George Floyd, un afro-american neînarmat care a murit în timp ce era reţinut de poliţia din Minneapolis.

”Următoarea frontieră este presiunea globală”, a afirmat Steyer, adăugând că această campanie speră să stimuleze autorităţile de reglementare din Europa să adopte o poziţie mai fermă împotriva Facebook.

Comisia Europeană a anunţat în iunie noi recomandări pentru companiile de tehnologie, între care Facebook, pentru ca acestea să raporteze lunar cum gestionează dezinformările legate de noul coronavirus.

Indignarea provocată în Statele Unite de moartea lui Floyd a declanşat o reacţie fără precedent a corporaţiilor din întreaga lume, iar impactul a fost resimţit dincolo de graniţele Statelor Unite.

Unilever, de exemplu, a schimbat numele unui produs de albire a pielii popular în India, numit Fair and Lovely.

Campania globală va avea loc în timp ce organizatorii continuă să ceară mai multor companii americane să participe. Jessica Gonzalez, co-director general al Free Press, a spus că a contactat companii de telecomunicaţii şi de media pentru a le cere să se alăture campaniei.

Răspunzând cererilor pentru mai multe măsuri, Facebook a recunoscut duminică că mai are multe de făcut şi că se asociază cu asociaţii pentru drepturile civile şi experţi pentru a dezvolta mai multe instrumente pentru a combate ura.

Facebook a arătat că investiţiile în inteligenţa artificială i-au permis să descopere 90% din limbajul care răspândeşte ura înainte ca acesta să fie raportat de utilizatori.

Extinderea campaniei în afara Statelor Unite va afecta o parte mai mare din veniturile din publicitate ale Facebook, dar este improbabil să aibă un impact financiat major.

Unilever, de exemplu, a anunţat vineri că nu se va mai promova pe Facebook în SUA până la sfârşitul acestui an. Suma afectată reprezintă circa 10% din cele 250 de milioane de dolari pe care le cheltuie anual pentru promovarea pe Facebook, a declarat un reprezentant al firmei de cercetare LightShed Partners, Richard Greenfield.

Steyer a spus că va cere advertiserilor globali, cum ar fi Unilever şi Honda, care s-au angajat să oprească promovarea doar în SUA, să îşi retragă publicitatea de pe Facebook la nivel global.

Anual, Facebook generează vânzări de publicitate de 70 de miliarde de dolari şi circa un sfert provine de la companii mari precum Unilever, iar restul veniturilor provine de la firmele mici.

Publicitatea din jurul politicilor legate de răspândirea urii au afectat percerpţia faţă de companie şi acţiunile. Vineri, acţiunile Facebook au scăzut cu 8,3% şi au redus capitalizarea de piaţă a companiei cu 56 de miliarde de dolari.

Extinderea campaniei în afara Statelor Unite demontrează nivelul de frustrare al organizaţiilor pentru justiţie socială şi companiilor care le susţin din cauza lipsei de acţiune a Facebook faţă de dezinformare şi propagarea urii, a spus Steyer.

Acesta şi Gonzalez au spus că măsurile anunţate vineri de Facebook pentru noi măsuri de interzicere a publicităţii şi a discursurilor care propagă ura din partea politicienilor nu răspund solicitărilor campaniei.

”Dacă îşi închipuie că au terminat în funcţie de ce au anunţat vineri, se înşală/ Nu avem nevoie de o o politică aplicată o singură dată, ici şi colo. Avem nevoie de o politică cuprinzătoare”, a spus Gonzalez.

Campania ”Stop Hate for Profit” a făcut o serie de solicitări, care includ un proces separat de moderare pentru a ajuta utilziatorii care sunt luaţi ca ţinte în funcţie de rasă sau alte criterii, mai multă transparenţă în privinţa modului în care sunt raportate incidentele legate de conţinutul care propagă ura şi să nu mai genereze venituri din publicitatea afişată alături de conţinutul care include ură.

Mai mult decât atât, Facebook nu a răspuns solicitărilor de a returna banii companiilor ale căror reclame sunt afişate alături de conţinut care este ulterior eliminat din cauza nerespectării politicilor companiei, a spus Ian Orekondy, director general AdComplyRx, companie de tehnologie specializată în publicitate, care ajută branduri farmaceutice cu reclamele lor digitale şi care s-a alăturat boicotului.

Campania de boicot s-a extins pentru a include şi alte platforme de publicitate digitală, cum ar fi Twitter.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.