Oppo a dezvăluit luni un prototip de ochelari de realitate augmentată (AR) cu un asistent vocal, subliniind modul în care giganţii din electronică încearcă să includă inteligenţa artificială în produsele lor, pentru a ieşi în evidenţă, transmite CNBC.
Oppo, o firmă chineză şi unul dintre cei mai mari producători de smartphone-uri din lume, a anunţat Oppo Air Glass 3, la Mobile World Congress de la Barcelona.
Dispozitivul arată ca o pereche obişnuită de ochelari, iar Oppo încearcă să găsească un design care să poată fi purtat în fiecare zi, ca însoţitor al unui smartphone.
Deoarece sunt ochelari AR, utilizatorii pot vedea conţinutul digital impus peste perspectiva lumii reale pe care o văd în faţa lor.
Acestea ar putea fi informaţii precum un mesaj sau poate o hartă pentru navigare.
Air Glass 3 trebuie să fie conectat cu un smartphone Oppo. Utilizatorii pot controla ochelarii cu senzori tactili de pe partea laterală a ramei.
Oppo a spus că ultimii săi ochelari AR sunt echipaţi cu un asistent vocal care este alimentat de modelul de limbaj mare (LLM) al gigantului tehnologic chinez, numit AndesGPT.
LLM-urile sunt modele AI antrenate pe o cantitate imensă de date şi stau la baza multor chatboturi, cum ar fi ChatGPT al OpenAI, a căror popularitate a explodat în ultimul an şi jumătate.
Asistentul vocal este în prezent disponibil numai în China, a spus Oppo într-un comunicat de presă.
Chatbot-ul este capabil ”să efectueze căutări de informaţii şi să poarte conversaţii pentru a ajuta utilizatorii în sarcini precum planificarea călătoriilor”.
Anul acesta, producătorii de electronice vorbesc despre modul în care funcţiile AI au fost introduse în produsele lor, pe fondul unei explozii de popularitate şi interese în jurul tehnologiei.
Oppo este una dintre numeroasele firme de tehnologie din China care şi-a dezvoltat propriul LLM, alături de altele, precum Alibaba şi Baidu.
Între timp, alţi producători de smartphone-uri din afara Chinei se bazează pe propriile modele de AI, în încercarea de a aduce noi experienţe pe dispozitive şi de a se evidenţia într-o mare aglomerată de telefoane similare.
Producătorii de electronice vorbesc de câţiva ani de realitatea virtuală şi realitatea augmentată, dar popularitatea lor nu a explodat aşa cum credeau mulţi.
Firmele de tehnologie au adoptat abordări diferite.
Apple a lansat anul acesta Vision Pro, de 3.500 USD, o cască AR mare, dar foarte avansată.
Meta, prin căştile sale Quest, a urmărit şi piaţa realităţii virtuale.
Dar există multe companii care cred că ochelarii uşori vor fi viitorul, deoarece vor permite oamenilor să-i poarte în fiecare zi, ca un element de modă.
Firma chineză AR Xreal – care este susţinută de Alibaba – este una dintre aceste companii, alături de Oppo, care investeşte în realitate augmentată de câţiva ani.
Oppo a spus într-un comunicat de presă că consideră că ochelarii sunt ”un dispozitiv purtabil potrivit pentru AI datorită caracteristicilor sale naturale, cum ar fi interacţiunile vizuale şi vocale, pentru a deveni în cele din urmă cei mai buni însoţitori pentru smartphone-uri în mai multe scenarii”.
Ochelarii cântăresc doar 50 de grame. Deoarece ochelarii sunt doar un prototip, nu este clar dacă Oppo plănuieşte să-i comercializeze.
Prototipul anterior Air Glass 2 al Oppo nu a fost vândut publicului. Dar Oppo încearcă să-şi arate priceperea tehnologică pe o piaţă despre care crede că ar putea fi mare în viitor.
Firma de cercetare de piaţă IDC a estimat doar livrări de 500.000 de căşti AR în 2023, dar consideră că acestea ar putea creşte la 6,8 milioane în 2027.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.