Producătorul biscuiţilor Oreo, Mondelez, a numit o nouă conducere la activitatea sa profitabilă din Rusia, săptămâna trecută, potrivit unor două informări interne ale companiei, văzute de Reuters, care dezvăluie detalii noi ale unei reorganizări corporative în Europa.
După luni de boicotare şi presiuni din partea acţionarilor şi activiştilor pentru a părăsi Rusia, Mondelez, cu sediul în Chicago, a încetat să facă publicitate în ţară, dar nu a reuşit să iasă complet din Rusia.
Într-unul dintre memoriile interne văzute de Reuters, preşedintele pentru Europa, Vince Gruber, a informat personalul că a numit un nou director general pentru a conduce afacerile sale din Rusia, pe care Gruber a descris-o drept o ”organizaţie independentă”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Dar în noul său rol, directorul general pentru operaţiunile din Rusia raportează unui alt director, care este subordonat lui Gruber, se spune în notă.
Este posibil ca aranjamentul să nu-i liniştească pe criticii Mondelez.
Compania are trei fabrici în Rusia şi a continuat să-şi vândă acolo produsele, inclusiv ciocolata Milka în ciuda presiunii investitorilor şi a boicoturilor care îi cer să plece.
”În drept folosim expresia ”o distincţie fără diferenţă”. Aceasta este o încercare de soluţie care nu este foarte importantă”, a declarat Nell Minow, expert în guvernanţă corporativă şi vicepreşedinte al ValueEdge Advisors.
”Există anumite tipuri de conexiuni de afaceri în care vezi o justificare, dacă are de-a face cu sănătatea, provizii necesare urgent. Acestea sunt dulciuri şi chiar nu există nicio scuză”, a spus Minow.
Ca răspuns la întrebările Reuters, Mondelez a spus vineri că ”de la sfârşitul anului 2023, ne-am susţinut afacerile locale pentru a opera mai independent”.
Acesta a adăugat: ”Produsele vândute în Rusia sunt acum produse şi distribuite la nivel local, fără importuri de produse finite din Europa în Rusia sau exporturi din Rusia în Europa”.
Mondelez urmează să participe la conferinţa Consumer Analyst Group din New York, marţi, la Boca Raton, Florida.
McDonald’s, Starbucks şi multe alte mărci globale au părăsit Rusia în urma invaziei în Ucraina în 2022, anulând miliarde de active.
Companii concurente, inclusiv producătorul Maggi Nestle, continuă să funcţioneze în Rusia.
Alimentele nu intră sub nicio sancţiune internaţională.
Compania a declarat în raportul său anual, lansat în februarie, că războiul din Ucraina reprezintă un risc pentru afacerea sa, care ar putea duce la pierderi de vieţi omeneşti şi daune fizice şi distrugerea proprietăţii sale.
”Ne-am putea confrunta, de asemenea, cu întrebări sau examinări negative din partea părţilor interesate cu privire la operaţiunile noastre din Rusia, în ciuda rolului nostru de companie alimentară şi a declaraţiilor noastre publice despre Ucraina şi Rusia”, a spus Mondelez în raportul anual.
Într-o declaraţie a companiei de anul trecut, Mondelez a afirmat că afacerile sale din Rusia furnizează ”produse stabile la raft, care sunt o bază zilnică pentru oamenii obişnuiţi” şi că suspendarea operaţiunilor ”ar însemna întreruperea unei părţi a aprovizionării cu alimente pentru multe familii care nu au niciun cuvânt de spus în ceea ce priveşte razboiul."
Directorul general al Mondelez, Gruber, a spus personalului, într-un memoriu din 31 ianuarie, că compania va reorganiza regiunea europeană în 14 ”unităţi comerciale” cu responsabilitate pentru zone mai mici şi ţări individuale.
Pe 13 februarie, o notă separată din partea lui Gruber a informat personalul că Alexei Blinov va deveni noul director general în Rusia.
Blinov este director financiar al Mondelez în Moscova, potrivit LinkedIn.
Europa, unde ciocolata Milka şi Cadbury a Mondelez este populară, este cea mai mare piaţă a companiei după vânzări, dar a fost în dezacord cu comercianţii cu amănuntul din cauza creşterilor de preţuri.
După invadarea Ucrainei de către Rusia, Mondelez a spus că îşi reduce afacerile în Rusia şi se concentrează pe ”oferte de bază”, dar se confruntă în continuare cu presiuni interne din partea angajaţilor pentru a ieşide pe piaţa respectivă.
Anul trecut, în ţările nordice a izbucnit un boicot corporativ al Mondelez, după ce o agenţie ucraineană a numit compania ”sponsor internaţional al războiului”.
Mondelez a declarat în iunie anul trecut că îşi va face operaţiunile din Rusia ”de sine stătătoare , cu un lanţ de aprovizionare autosuficient înainte de sfârşitul anului”, dar nu a oferit detalii suplimentare.
Afacerea sa din Rusia este mai profitabilă decât a fost istoric, a declarat compania în raportul său anual, lansat la începutul acestei luni.
Înainte de război, directorii Mondelez din Moscova gestionau şi operaţiunile sale în Ucraina, a declarat o sursă familiară cu structura.
Afacerea sa din Ucraina a fost eliminată de sub supravegherea Moscovei în urma invaziei Rusiei din februarie 2022 în Ucraina, a spus sursa.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.