Porsche are un plan de a-şi electrifica treptat gama de maşini, astfel încât vehiculele electrice să reprezinte 80% din vânzări până în 2030, şi îşi propune să facă din modelul de referinţă 911 singurul automobil al său motor cu ardere internă, a spus un director executiv, citat de Reuters.
Planurile producătorului german de automobile de lux au fost urmărite îndeaproape, inclusiv de ecologişti, din cauza investiţiilor sale în e-combustibili şi planului UE de a permite vânzările de astfel de vehicule după 2035.
Porsche, care nu a conturat anterior planuri de a avea în cele din urmă un singur model de motor cu combustie, este văzută ca fiind strâns asociată cu combustibilii electronici din cauza unei investiţii în compania energetică chiliană HIF Global.
Producătorul auto îşi va electrifica SUV-ul compact Macan, urmat de maşina sport 718 şi apoi de cel mai bine vândut model Cayenne, a declarat liderul echipei Porsche e-fuels, Karl Dums.
911, reprezentând 13% din vânzări în 2022, este o excepţie.
”Strategia noastră este, în primul rând, trecerea la mobilitatea electrică şi... vom produce 911 cât mai mult posibil cu un motor cu ardere”, a spus Dums.
Planurile Porsche pentru vehicule electrice şi investiţiile în combustibili electrici sunt separate, a spus el.
E-combustibilul este fabricat din dioxid de carbon captat şi hidrogen produs din surse regenerabile - atunci când arde, reemite CO2, ceea ce susţinătorii spun că îl face neutru din punct de vedere al carbonului.
Combustibilul electronic de la HIF Global se adresează mai mult industriei aviaţiei şi vehiculelor grele, deoarece maşinile de pasageri vor deveni aproape toate electrice, a adăugat Dums.
Experţii în domeniul auto şi în afaceri au spus că e-combustibilii vor fi utilizaţi numai în modele de nişă, de ultimă generaţie.
Principalii producători de automobile vor evita probabil noile modele cu combustibil electric după 2035, deoarece au angajat deja 1.200 miliarde de dolari pentru electrificare.
Prin comparaţie, startup-urile e-fuel, concentrate în principal pe combustibil de aviaţie, au atras mai puţin de 1 miliard de dolari în investiţii, potrivit Pitchbook.
La fel ca Porsche, Ferrari a susţinut o scutire a UE pentru combustibili electronici, care încă nu a fost finalizată, dar încă spune că 80% dintre modelele sale vor fi electrice sau hibride până în 2030.
O mulţime de producători de automobile mai mici doresc, de asemenea, să vândă modele de lux, de înaltă performanţă, cu combustibil electronic, clienţilor suficient de bogaţi pentru a-şi permite combustibilul scump, care astăzi poate costa până la 10 lire sterline (12,90 USD) pe litru.
Maşinile cu patru roţi ale Morgan Motor sunt fabricate manual în Malvern, Anglia, şi puţine lucruri s-au schimbat în exterior cu privire la maşinile respective, care se vând cu peste 100.000 de dolari, din era celui de-al Doilea Război Mondial.
Deţinută de firma europeană de capital privat Investindustrial, Morgan a produs anul trecut aproximativ 600 de maşini şi se extinde pe piaţa din SUA, a declarat CEO-ul Massimo Fumarola.
Morgan va lansa un model electric mai târziu în acest deceniu, dar mulţi clienţi vor dori modele de motoare cu combustie alimentată cu combustibil electric mult după 2035, a spus Fumarola.
Briggs Automotive Company (BAC), cu sediul la Liverpool, produce maşini de curse personalizabile, cu un singur loc, care costă în medie peste 350.000 de lire sterline. Produce una sau două maşini pe lună, dar se extinde pe multe pieţe noi, inclusiv Germania. Clienţii BAC nu manifestă interes pentru vehiculele electrice, a spus preşedintele Mike Flewitt.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.