Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declară că nu există „soluţii magice” pentru decongestionarea traficului foarte aglomerat de pe Valea Prahovei, unde de 16 ani se vorbeşte despre o autostradă fără a se fi întreprins demersuri concrete în acest sens.
„Nu există magie, mai ales în zona de munte unde şi constrângerile fizice care există... Eu vă spun direct, decât să spun că vom încerca, vom face, vom drege. Există soluţii punctuale, de genul semaforizare, s-au desfiinţat treceri de pietoni, dar, având în vedere că pe zona Buşteni se traversează o localitate care este într-o vale, soluţia este un bypass, un tunel al acestei autostrăzi”, a declarat ministrul Transporturilor într-o emisiune difuzată duminică de Digi 24..
Ministrul a explicat că săptămâna viitoare ar urma să fie semnat contractul pentru proiectul tehnic al autostrăzii Ploieşti – Braşov şi că a discutat cu firma care va realiza acest proiect că livreze mai repede soluţiile pentru acele tronsoane unde se formează aglomeraţii, pentru a putea fi scoasă la licitaţie execuţia unor tronsoane. Studiul de fezabilitate ar urma să fie terminat în 24 de luni.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În ceea ce priveşte realizarea unor drumuri ocolitoare, prin localităţi, la Comarnic sau Buşteni, Cătălin Drulă a explicat că astfel de soluţii au mai fost avansate, „la disperare”, însă era vorba despre drumuri care prevedeau inclusiv curbe la 90 de grade, el catalogând aceste drumuri drept nişte „soluţii foarte chinuite”, a căror realizare ar fi durat, oricum câţiva ani.
„Din păcate, într-o zonă dificilă montană, într-o vale îngustă, soluţii magice nu există de pe azi pe mâine, asta este situaţia de fapt! Nu putem interzice celor din Buşteni să trăiască normal, să nu mai aibă localitate – că da, dacă am închide cu un parapet acest drum şi l-am face ca o trecere militară în care nu mai există în stânga şi în dreapta magazine, nu mai există oameni care să se ducă la casele lor, pe o parte şi pe alta a drumului ar fi mai eficient. Pe de altă parte, să ştiţi că problema fundamentală, şi aici e mai greu de înţeles când stăm la acea coadă de două ore la Buşteni şi ne vine să ne luăm câmpii, e aparent acel punct de la Buşteni, pentru că e punctul de maxim. Dacă acolo, printr-o magie, mâine, aş face un tunel pe sub Buşteni, se mută la Poiana Ţapului şi după aia mai încolo pentru că un drum cu o bandă pe sens nu duce mai mult de 1500 de vehicule pe oră”, a explicat ministrul.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.