McDonald’s anticipează că închiderea magazinelor sale din Rusia, ca urmare a invaziei ruse în Ucraina, va costa compania circa 50 de milioane de dolari pe lună, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Compania a anunţat marţi că va închide temporat restaurantele sale din Rusia. McDonald’s are 850 de restaurante în Rusia, majoritatea deţinute de companie, nu francize.

Şi alte companii de restaurante din SUA, inclusiv Starbucks, Yum Brands şi Papa John’s, au urmat exemplul McDonald’s, precum şi furnizorul său de sucuri, Coca-Cola.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Deoarece majoritatea restaurantelor sale din Rusia şi Ucraina sunt deţinute de companie, McDonald’s are o expunere mai mare decât majoritatea lanţurilor de fast-food din SUA cu locaţii pe aceste pieţe.

Lanţul de fast-food a fost criticat pentru că nu a reacţionat în privinţa războiului din Ucraina, până când a anunţat închiderea.

Kevin Ozan, directorul financiar al McDonald’s, a declarat, miercuri, la Conferinţa UBS Global Consumer and Retail, că compania încă evaluează impactul deciziei asupra afacerii sale.

Cu toate acestea, McDonald’s estimează în prezent că închiderea restaurantelor din Rusia va costa aproximativ 50 de milioane de dolari pe lună, sau aproximativ 5 până la 6 cenţi pe acţiune.

Pentru comparaţie, McDonald’s a raportat un venit net în al patrulea trimestru de 1,64 miliarde de dolari şi un câştig pe acţiune de 2,18 dolari.

Compania s-a angajat să plătească toţi cei aproximativ 62.000 de angajaţi ruşi în timpul opririi operaţiunilor restaurantelor sale.

Ozan a spus că McDonald’s va plăti, de asemenea, contracte de închiriere pentru locaţiile sale, precum şi costurile lanţului de aprovizionare şi alte cheltuieli.

”Ne aşteptăm ca acest lucru să fie temporar şi cu siguranţă nu luăm această decizie cu uşurinţă, dar pentru noi este vorba despre a face ceea ce credem că este lucrul potrivit de făcut, atât pentru afacerile globale, cât şi pentru oamenii noştri la nivel local”, a spus el.

McDonald’s a jucat de mult un rol simbolic în Rusia. Lanţul şi-a deschis prima locaţie în Uniunea Sovietică în urmă cu 32 de ani, la Moscova, cu luni înainte ca statul comunist să se destrame.

Pe lângă închiderea temporară a restauranelor din Rusia, McDonald’s a închis şi 108 restaurante din Ucraina, pentru moment.

Rusia şi Ucraina reprezintă împreună aproximativ 2% din vânzările McDonald’s la nivel de grup, 9% din veniturile sale şi 3% din veniturile operaţionale.

Starbucks a declarat marţi că va întrerupe toate activităţile de afaceri din Rusia şi că licenţiatul său a fost de acord să închidă temporar toate cafenelele sale.

La fel ca McDonald’s, lanţul de cafenele îşi va plăti în continuare cei 2.000 de angajaţi ruşi, cât timp cafenelele sale vor fi închise.

CEO-ul Starbucks, Kevin Johnson, a condamnat vineri invazia Rusiei în Ucraina.

Yum a anunţat că suspendă toate operaţiunile pentru locaţiile KFC deţinute de companie în Rusia şi că finalizează un acord cu francizatul său principal rus pentru a întrerupe toate operaţiunile restaurantelor Pizza Hut acolo. Compania a spus deja că va suspenda investiţiile ruseşti şi deschiderea de noi restaurante.

Aproape toate cele aproximativ 1.050 de locaţii ruseşti ale Yum sunt operate de francizaţi.

Şi Papa John’s a declarat miercuri că a suspendat toate operaţiunile corporative din Rusia, unde o franciză controlează operaţiunile şi deţine lanţul de aprovizionare pentru restaurante.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.