McDonald’s a semnat un acord pentru achiziţionarea tuturor celor 225 de restaurante care fac parte din franciza sa din Israel, a anunţat lanţul american de fast-food, după luni de zile în care vânzările au scăzut semnificativ din cauza unei acţiuni de boicot pro-palestinian, pe fondul războiului Israel-Hamas, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Restaurantele din Israel sunt deţinute de licenţiatul local Alonyal Ltd., care este deţinut de omul de afaceri israelian Omri Padan de mai bine de 30 de ani.

”A fost semnat un acord de vânzare a Alonyal către McDonald’s Corporation. La finalizarea tranzacţiei, McDonald’s Corporation va deţine restaurantele şi operaţiunile Alonyal Limited, iar angajaţii vor fi păstraţi în condiţii echivalente”, potrivit McDonald’s.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Compania nu a dezvăluit suma achiziţiei.

McDonald’s a raportat prima scădere a veniturilor din aproape patru ani în februarie, lovită de o creştere slabă a vânzărilor în divizia sa, care include Orientul Mijlociu.

Consumatorii din întreaga lume, dar în special din ţările cu majoritate arabă şi musulmană, au boicotat brandul pentru ceea ce ei consideră a fi sprijinul său pentru Israel - ceea ce conducerea lanţului neagă - în urma mişcării sucursalei de franciză a Israelului de a oferi mâncare McDonald's gratuită soldaţilor israelieni după ce atacurile teroriste conduse de Hamas din 7 octombrie, care au ucis aproximativ 1.200 de persoane în Israel şi au luat ostatici încă 253.

Războiul Israel-Hamas a ucis acum cel puţin 33.000 de oameni în Fâşia Gaza, potrivit Ministerului Sănătăţii din enclavă, iar conflictul a declanşat ceea ce avertizează ONU şi Organizaţia Mondială a Sănătăţii că se va apropia de foamete pentru peste jumătate de milion de oameni.

În ianuarie, CEO-ul McDonald's, Chris Kempczinski, a descris ”un impact semnificativ asupra afacerii” pe piaţa din Orientul Mijlociu şi în unele ţări din afara regiunii, precum Malaezia şi Indonezia, cu majoritate musulmană, ca urmare a războiului şi a ceea ce el a numit ”dezinformaţii asociate” despre companie.

”Suntem consternaţi de dezinformarea şi rapoartele inexacte cu privire la poziţia noastră ca răspuns la conflictul din Orientul Mijlociu”, a declarat McDonald’s Corp În noiembrie.

Iniţiativa de boicot împotriva McDonald’s a declanşat mai multe boicoturi împotriva  unor mărci occidentale importante, inclusiv Starbucks, care a consemnat o scădere majoră a veniturilor din cauza evenimentelor din Orientul Mijlociu, după ce lanţul de cafenele din Seattle a dat în judecată sindicatul Workers United pentru un mesaj pro-palestinian pe care l-a postat online.

Într-o declaraţie pe site-ul său, Starbucks a calificat sugestiile potrivit cărora ar sprijini guvernul israelian în vreun fel ”fără echivoc false”.

Se pare că declaraţia nu a avut efectul dorit. Operatorul de franciză Starbucks din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, Alshaya Group, a anunţat la începutul lunii martie că va concedia 2.000 de lucrători din magazinele sale regionale – aproximativ 10% din forţa de muncă – din cauza ”condiţiilor comerciale continuu provocatoare” create de boicoturi.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.