Elaborarea strategiilor pentru produselor româneşti trebuie să urmărească competitivitatea acestora, şi nu doar pentru piaţa românească, ci şi pentru cea externă, spune Cristina Chiriac, preşedintele Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), la Maratonul Made in Romania, organizat de PROFIT NEWS TV.
"Nu putem extrage produsul românesc sau business-ul românesc din acest termen extrem de important pentru mediul de economic din România, şi anume competitivitate economică. Atunci când ne raportăm la un produs românesc, trebuie să gândim o strategie astfel încât el să devină competititv nu doar pe piaţa internă, ci şi pe piaţa externă. În consecinţă, este nevoie de un balans extrem de fragil în ceea ce priveşte cererea şi oferta. Şi intervin aici mai multe puncte de vedere, pe care atât antreprenorul, cât şi strategiile fiscale pe care România le are trebuie să fie corelate, astfel încât să dăm dovadă că, prin acei producători autohtoni, România poate să promoveze la nivel naţional şi internaţional produse care sunt bine primite şi care vor contribui la PIB-ul României, produse care vin cu valoare adăugată. România are producători pe câteva segmente extrem importante, dar cred că este loc de mai bine", a afirmat Chiriac.
Ea a adăugat că rolul antreprenorului este unul extrem de fragil în România, atâta timp cât predictibilitate lasă de dorit.
"Antreprenorul este obişnuit să lucreze cu planuri pe mai mulţi ani. Spre exemplu, dacă el merge la export şi contractează un anumit produs pentru a-l vinde pe o anumită piaţă, el nu face respectiva contractare pentru o lună sau două luni, el calculează costul de producţie, care este marja de profit, el contractează pe o perioadă mai lungă de timp, de câţiva ani, cu marjă variabilă a profitabilităţii. Llipsa de predictibilitate impactează mediul economic, inclusiv antreprenorii care fac export, şi toate aceste lucruri se reverbrează în profitabilitatea acelor antreprenori", a mai spus reprezentanta CONAF.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Ea a afirmat că balanţa comercială a României este pe deficit, importurile fiind mai mari decât exporturile, cu toate că antreprenorii români îşi doresc foarte mult să exporte şi, astfel, să creeze locuri de muncă şi pentru a face investiţii.
"În urmă cu 10 ani, business-ul cu ii nu avea o cererea semnificativă. Acest business este unul naţional, nu poţi să vinzi o iei unei franţuzoiace, nu poţi să vii cu istoria neamului românesc. Eu am pornit acest business cu sentimentul de a dezvolta ceva pentru mediul rural, am vrut să creez nişte locuri de muncă în mediul rural şi de a întreţine câteva familii. A fost un sentiment de responsabilitate, pe care n-am ştiut cât îl voi duce, dar au trecut 10 ani, a venit şi pandemia, s-a lucrat mult pe stoc, n-am renunţat la niciunul din locurile de muncă implicate în acest proiect", a spus reprezentanta CONAF.
Chiriac a adăugat că statul ar trebui să încurajeze oamenii să devină antreprenori şi, astfel, să devină responsabili, să creeze locuri de muncă, să plătească taxele şi impozite către stat. "După 10 ani, pot spune că am reuşit şi am reuşit în business-ul cu ii pentru că am avut o viziune, am urcat ia românească pe marile podiumuri de modă ale lumii", a spus reprezentanta CONAF.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.