Retailerul german Kaufland generează în România, direct şi indirect, peste 100.000 de locuri de muncă, adică 2,5% din totalul locurilor de muncă active, prin cele 181 de magazine funcţionale la nivel local, a declarat Valer Hancaş, Director Corporate Affairs şi Comunicare la Kaufland România, la Maratonul Made in Romania, organizat de PROFIT NEWS TV.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Vrem să generăm în economie locuri de muncă. Fiecare loc de muncă pe care Kaufland îl oferă printr-un contract de muncă generează indirect alte circa 4 locuri de muncă. Generăm direct şi indirect peste 100.000 de locuri de muncă, adică 2,5% din totalul locurilor de muncă active în România. Aceste locuri de muncă generate sunt conexe vizavi de comanda pe care o facem. Pe lanţul de aprovizionare e nevoie de ambalaje, materie primă, etichetare, energie electrică, etc., acestea fiind cerinţe către furnizori terţiari. Impactul economic e pozitiv şi stabil“, a menţionat Valeriu Hancaş. Kaufland România are circa 18.000 de angajaţi. Salariul minim din companie e cu circa 55% mai mare decât salariu minim pe economie din România, spune reprezentantul retailerului.

Kaufland România a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 3,74 miliarde de euro, din care 65% merge spre plăţile directe către partenerii locali ai retailerului, adică circa 2,8 miliarde euro.

Evenimente

27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a)
30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie

„Contribuţia Kaufland în valoare adăugată brută este de 570 milioane de euro, împreună cu primul lanţ de distribuţie. În total, valoarea economică indusă este de aproximativ 2,7 miliarde de euro, adică 1% din PIB-ul României. Cum se împarte fiecare leu pe care consumatorii îi cheltuie la casa de marcat Kaufland? Circa 65 bani merg către producătorii din România, circa 15 bani către ceilalţi parteneri, iar restul sunt salarii, amortizări, cheltuieli şi tot ceea ce ţine de activitatea noastră. Amprenta pe care o avem se referă preponderent la domeniul producţiei alimentare, dar nu se opreşte aici. Merge şi în domenii precum construcţii şi imobiliare, unde cumpărăm terenuri şi dezvoltăm“, a explicat managerul.

Încă din 2016, peste 50% din produsele de pe rafturile Kaufland România erau de provenienţă locală. În 2024, din totalul mărcilor comercializate, spre 85% sunt produse locale, adaugă Hancaş.

Achiziţia, prezentarea şi comercializarea produselor locale au căpătat o notă concurenţială.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.