Magazinul online de produse naturale şi organice Vegis.ro a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 3,8 milioane de euro, iar pentru acest an estimează o creştere de 20%. Mierea de Manuka a fost cel mai comandat produs, arată compania.
”Primul an al Vegis.ro a fost încheiat cu o cifră de afaceri de 142.000 de euro, iar după 5 ani aceasta crescuse de aproape 10 ori, adică 1,38 milioane de euro. 2021 a fost încheiat cu o cifră de afaceri de 3,8 milioane de euro. Pentru 2022, Vegis.ro estimează o creştere de 20%, pe fondul investiţiilor realizate în 2021, care includ o mai bună experienţă de shopping şi creşterea ofertei de produse şi a stocurilor cu 35%, alături de parteneriate cu branduri consacrate de pe piaţa de profil”, anunţă compania.
Piaţa este într-o continuă creştere, iar la nivel european, doar piaţa de alimente organice a fost evaluată în 2021 la 54 miliarde de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”În România, încă suntem timizi, dar creşterea este constantă şi continuă. După 10 ani, putem spune că românii încep să privească produsele naturale şi organice ca o necesitate, iar în alţi 10 ani vor fi privite ca o normalitate. Estimările noastre arată că piaţa din România se va dubla până în 2032, inclusiv pe fondul creşterii numărului de jucători de pe acest segment”, a mai precizat Mihai Bucuroiu.
Magazinul online de produse naturale şi organice anunţă că a înregistrat o medie a comenzii în creştere cu aproape 40% din 2012 până în prezent, ajungând la 160 de lei, cu o medie de 8 produse/coş de cumpărături.
Compania a împlinit 10 ani de existenţă, depăşind pragul de 5 milioane de produse livrate.
”Cei mai activi clienţi sunt românii cu vârsta cuprinsă între 25 şi 45 de ani, care comandă în special produse alimentare şi cosmetice organice. Peste 320.000 de clienţi, 680.000 de comenzi şi 5 milioane de produse – reprezintă pe scurt cifrele înregistrate la împlinirea a 10 ani pe piaţa de produse naturale şi organice din România”, arată compania.
Mierea de Manuka rămâne cel mai comandat produs, fiind urmată în topul vânzărilor de alimente, condimente bio, vitamine şi cosmetice organice.
”În urmă cu 10 ani, piaţa de produse naturale şi organice era considerată aproape inaccesibilă. Vegis.ro avea un portofoliu de 600 de produse listate, însă apăruse deja cerere pe această nişă, astfel că a înregistrat în primul an 7.500 de comenzi. În urmă cu 5 ani, cei mai mulţi considerau aceste produse mai degrabă alegeri exclusiviste, dar deveniseră interesante şi accesibile unei categorii tot mai mare de clienţi”, mai arată compania.
La 10 ani de la lansare, magazinul online a livrat aproape 700.000 de comenzi, iar cele mai active zile au fost cele de Black Friday din 2020, respectiv 2021 când s-au înregistrat peste 3.500 de comenzi. În prezent, Vegis.ro are un portofoliu de 10.000 de produse.
”De asemenea, se observă o evoluţie în coşul mediu de cumpărături. În urmă cu 10 ani acesta era de 125 de lei, în urmă cu 5 ani ajunsese la 143 de lei, iar în prezent este, în medie, 160 de lei, iar numărul mediu de produse este 8”, mai arată compania.
Dincolo de evoluţia comenzilor sau a coşului de cumpărături, cea mai mare evoluţie se observă în comportamentul de consum al românilor.
”Observăm o orientare tot mai evidentă a clientului către calitate, branduri cunoscute, diversitate în coşul de cumpărături. În parte acest lucru s-a datorat iniţial şi faptului că românii au investit mai puţin în călătorii, ieşiri şi alte tipuri de achiziţii, concentrându-se mai mult pe sănătate. Însă, deşi vârful pandemiei a trecut, iar mulţi dintre români şi-au reluat stilul de viaţă, preferinţa pentru alimente sănătoase, naturale, se menţine, semn că schimbarea este una de profunzime”, a precizat Mihai Bucuroiu, general manager şi fondator Vegis.ro.
Astăzi, clientul companiei este reprezentat în proporţie de 35% de bărbaţi şi 65% de femei. 45% dintre clienţi au vârsta cuprinsă între 25 şi 45 de ani, iar cele mai multe comenzi vin din Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi şi Braşov. Peste 80% dintre comenzi sunt făcute de pe mobil. Prin comparaţie, la lansarea Vegis.ro, doar 5% dintre acestea erau plasate de pe dispozitive mobile, iar în 2017 procentul ajunsese la 50%.
Potrivit unui sondaj realizat de companie, bugetul alocat lunar pentru menţinerea unui stil de viaţă sănătos variază între câteva zeci de lei, pentru 15% dintre respondenţi şi ajunge până la câteva sute de lei. În timp ce 23% declără că investesc peste 500 lei lunar pentru alimentaţie şi activităţi sănătoase, 44% alocă între 100 si 300 lei.
Cele mai comandate produse în perioada 2012-2022 au fost: mierea de Manuka, scorţişoara bio, Boswellia (tămâie) Capsule, orz verde pulbere bio, spirulina pulbere bio, vitamina C capsule şi Quercetina capsule.
Vegis.ro este cel mai mare magazin online de produse naturiste din România. Înfiinţat la începutul anului 2012, Vegis.ro comercializează de aproape 10 ani produse naturiste, bio sau vegane.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.