Preşedintele României, Klaus Iohannis, a transmis un mesaj cu prilejul celei de-a 30-a ediţii a Topului Naţional al Firmelor Private din România în care a vorbit despre importanţa întreprinzătorilor privaţi în perioada dificilă pe care ţara noastră o traversează, marcată de incertitudini şi imprevizibil. Şeful statului le-a mai transmis întreprinzătorilor că rămân un motor esenţial al creşterii economice a României.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Mesajul transmis de preşedintele Klaus Iohannis a fost citit de către Cosmin Marinescu, Consilier Prezidenţial - Departamentul Politici Economice şi Sociale, ocazia celei de-a 30-a ediţii a Topului Naţional al Firmelor Private din România.
 
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Mediul antreprenorial continuă să-şi dovedească rezilienţa şi flexibilitatea în raport cu perioada dificilă pe care o traversăm, rămânând un motor esenţial al creşterii economice a României. Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România merită toată aprecierea pentru modul cum a reuşit să asigure un echilibru constructiv, atât în organizaţie, cât şi în relaţia cu autorităţile, în toată această perioadă. Este un moment retrospectiv, adecvat pentru a desprinde concluzii, dar şi un moment prospectiv, de asumare a unor noi ambiţii şi proiecte. Traversăm o perioadă încă marcată de incertitudini şi imprevizibilitate. Pandemia, războiul şi criza energetică au evidenţiat o serie de vulnerabilităţi structurale în economie şi administraţie, disparităţi regionale şi fragilităţi în materie de sustenabilitate”, începe mesajul transmis de Klaus Iohannis.
 
În mesajul său, preşedintele României s-a referit şi la creşterea economiei României. 
 
”Cu toate acestea, creşterea economiei României a fost una peste aşteptări, iar ultimele estimări menţin un avans pozitiv considerabil.  Însă, dat fiind contextul global şi regional volatil, atitudinea corectă rămâne una a echilibrului şi a responsabilităţii, însoţită de planuri concrete şi pertinente pentru dezvoltarea ţării pe termen lung. Preţurile la energie electrică, gaze naturale şi carburanţi au generat restrângerea sau chiar închiderea unor activităţi economice. Crizele suprapuse şi-au pus astfel amprenta asupra întregului mediu de afaceri.  Este adevărat că amplitudinea a fost diferită, însă, în ansamblu, atât întreprinderile mici şi mijlocii, cât şi marea industrie încă se confruntă cu un impact împovărător asupra activităţii curente”, a transmis Ioahnnis.
 
Şeful statului s-a referit şi la mpsurile de sprijin derulate de Guvernul României.
 
”Pentru atenuarea acestor efecte asupra mediului de afaceri, Guvernul a iniţiat şi derulează în continuare o serie de măsuri de sprijin. Întreprinderile mici şi mijlocii au reprezentat o prioritate clară pentru schemele de ajutor de stat dedicate traversării crizelor şi încurajării investiţiilor. Pornind de la nevoile şi obiectivele companiilor pe care le conduceţi, aţi pus pe masa decidenţilor politici propuneri pragmatice, dar aţi şi participat constructiv la dezbaterea lor, facilitând soluţii adecvate. IMM Invest rămâne de departe cel mai atractiv program pentru categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, de unde şi necesitatea firească de a susţine şi firmele din agricultură şi industria alimentară. De asemenea, iniţiative precum Start-up Nation sau Femeia Antreprenor susţin segmente importante ale antreprenoriatului românesc şi ajută la dezvoltarea acestora. Însă trebuie să analizăm atent nu doar avantajele pe termen scurt, ci toate efectele acestor politici, inclusiv pe termen mediu şi lung”, se precizează în mesaj.
 
Klaus Iohannis a afirmat, totodată, că relaţia dintre marile companii şi întreprinzătorii mici şi mijlocii este una reciproc avantajoasă.
 
”Mediul de afaceri este un mecanism complex, a cărui bună funcţionare şi dezvoltare sunt asigurate în egală măsură de întreprinderile mici şi mijlocii şi de marea industrie. Orice intervenţie asupra acestui mecanism trebuie atent cântărită pentru a nu crea discriminări, dezavantaje sau dezechilibre dificil de corectat ulterior.
Funcţionarea eficientă a diferitelor lanţuri valorice reprezintă motorul unei economii puternice şi competitive, iar procentul de peste 50% IMM-uri care furnizează bunuri şi servicii pentru marea industrie denotă o legătură puternică între toţi actorii economici, integraţi pe orizontală şi verticală în structura de producţie. De aceea, este momentul să renunţăm la poziţiile aparent antagonice şi să asumăm realitatea că relaţia dintre marile companii şi întreprinzătorii mici şi mijlocii, deşi aparent asimetrică, în fapt este una reciproc avantajoasă. Cu certitudine este nevoie de îmbunătăţirea funcţionării lanţurilor valorice din economie, atât în privinţa eficienţei, cât şi a echităţii, prin parteneriat, atitudine echilibrată şi recunoaşterea reciprocă a rolului celor doi piloni fundamentali ai economiei de piaţă – cooperarea şi competiţia. Adoptarea unei asemenea atitudini poate conduce chiar la atenuarea unor comportamente speculative sau oportuniste în sectoare esenţiale, precum cel energetic sau al aprovizionării cu alimente”, arată mesajul transmis de preşedinte.
 
În încheiere, Iohannis le-a transmis întreprinzătorilor să reflecteze asupra modului cu ar trebui să arate mediul de afaceri românesc în următoarele decenii.
 
”Vă încurajez, la acest moment aniversar, să reflectaţi asupra modului cum ne dorim cu toţii să arate mediul de afaceri românesc în următoarele decenii. Am convingerea că putem construi un mediu de business puternic, care să performeze prin competitivitate, inovare şi flexibilitate! Vă doresc să continuaţi să inspiraţi şi să modelaţi tinerii întreprinzători, dar şi să susţineţi colaborarea şi parteneriatul în interiorul comunităţii de afaceri şi în relaţia cu autorităţile statului! Să aveţi succes, stimaţi întreprinzători, în toate cele pe care doriţi să le întreprindeţi!”, se arată în acelaşi mesaj transmis de preşedintele Klaus Iohannis.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.