Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 12,7% în trimestrul III, la 151.275 vehicule, faţă de trimestrul III 2020, în timp ce, în aceeaṣi perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 0,7%, la 29.081 vehicule, comparativ cu trimestrul III din anul anterior, arată datele publicate joi de Institutul Naţional de Statistică (INS).
În trimestrul III 2021, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 72,2%.
În trimestrul III 2021 comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2020, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la categoriile autoturisme cu 13,1% ṣi mopede ṣi motociclete cu 3,6% ṣi scădere la categoria autobuze şi microbuze cu 18,6%. În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la categoriile mopede ṣi motociclete cu 25,8% ṣi autoturisme cu 15,9% ṣi scădere la categoria autobuze ṣi microbuze cu 39,9%.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la categoriile autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) ṣi autotractoare cu 1,9% fiecare ṣi scădere la categoria remorci ṣi semiremorci cu 1,3%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: categoria autotractoare cu 32,9%, la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 31,2% ṣi la categoria remorci semiremorci cu 10,9%.
Faţă de trimestrul II 2021, în trimestrul III 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere cu 15,9% la vehiculele pentru transportul pasagerilor şi scădere cu 6,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul trimestrului III 2021, în proporţie de 56,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 şi în proporţie de 12,1%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,7% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 30% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,3%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare
în proporṭie de 33,1%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 26,4% au fost clasificate în norma Non-Euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.