Google a anunţat că blocarea reclamelor în propriul browser, Chrome, va avea loc începând cu 15 februarie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Anunţată în luna iunie şi testată deja din iulie, funcţia prin care Google vrea să blocheze anumite reclame web în propriul browser va intra oficial în funcţiune începând cu data de 15 februarie 2018.

Chrome, care este de departe cel mai folosit browser web la ora actuală, va bloca în mod nativ reclamele considerate agresive. Agresivitatea este stabilită de Coalition for Better Ads (Coaliţia pentru reclame mai bune), organizaţie din care fac parte greii industriei precum Google şi Facebook, dar şi unele dintre cele mai importante publicaţii la nivel mondial.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Vor fi blocate, printre altele, popup-urile, reclamele care acoperă întreaga pagină şi conţinutul multimedia care porneşte automat. Din 15 februarie, site-urile vor avea la dispoziţie 30 de zile pentru a se conforma.

Dacă nu o vor face, site-urile se vor trezi cu toate reclamele blocate, inclusiv cele servite de Google. Este suficient ca o singură reclamă să nu fie conformă, pentru ca toate reclamele găzduite de site-ul cu pricina să fie blocate automat.

Ca instrument de apel împotriva blocării automate, deţinătorii site-urilor vor putea cere reevaluarea manuală a reclamelor, după ce au fost eliminate cele care nu sunt conforme cu noile standarde. Asta nu va recupera însă banii pierduţi câtă vreme reclamele nu vor fi afişate.

Un instrument de blocare a reclamelor, împreună cu un browser care, conform estimărilor, deţine între 50% şi 60% din piaţă, conferă Google şi mai mult control asupra advertising-ului.

În plus, dacă utilizatorii vor renunţa la extensiile de tip adblock în favoarea sistemului de blocare nativ din Chrome, Google, ca o companie ce trăieşte din reclame, se va asigura că nu mai sunt blocate propriile reclame.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.