Strategia General Motors (GM) pe segmentul vehiculelor electrice, care include investiţii de 35 de miliarde de dolari, se va confrunta cu cel mai mare test al său în 2023, când grupul american va lansa versiunea electrică a camionetei Chevrolet Silverado, cu un preţ de şase cifre, la peste un an după lansările de maşini electrice ale rivalilor Ford Motor şi Rivian Automotive, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Directorul general al GM, Mary Barra, a declarat miercuri, într-o intervenţie online la conferinţa anuală de tehnologie CES, că versiunea electrică a Silverado va fi lansată în două etape în 2023, începând cu al doilea trimestru, cu o camionetă WT de 39.900 de dolari, care va fi livrată unui grup limitat de flote comerciale.

În toamna anului 2023, GM intenţionează să înceapă să livreze un model pentru consumatori, orientat spre aventură în aer liber, al cărui preţ va porni de la 105.000 de dolari - mai mult decât un sedan electric Mercedes EQS.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Clienţii persoane fizice vor vedea versiuni mai puţin costisitoare ale modelului electric Silverado începând din 2024, au declarat oficialii Chevrolet în briefing-uri organizate înainte de discursul lui Barra la CES.

GM s-a retras de la participarea fizică la CES din cauza răspândirii variantei Omicron a coronavirusului.

Debutul Silverado electric intensifică o bătălie pentru vânzări şi loialitatea clienţilor într-un segment care include unele dintre cele mai profitabile vehicule pe care producătorii de automobile le vând din Detroit.

Pickup-ul electric R1T al startup-ului Rivian Automotive, prezentat pentru prima dată în 2018, şi viziunea polarizantă a directorului executiv Tesla, Elon Musk, pentru un pick-up complet electric numit Cybertruck, i-au stimulat pe cei trei mari producători auto din Detroit  să accelereze dezvoltarea pickup-urilor electrice.

Data lansării Cybertruck rămâne incertă. Deocamdată, primul tur al cursei de pickupuri electrice este un concurs între Ford, GM şi Rivian, care a început să livreze primul dintre modelele R1T de cel puţin 67.500 de dolari la sfârşitul anului trecut.

Silverado electric, construit pe aceeaşi arhitectură ca şi GMC Hummer EV, va intra în cursă atât pentru cumpărătorii de flote, cât şi pentru consumatori, cu cel puţin an în urma modelului electric Ford F-150 Lightning. Acest decalaj reflectă decizii strategice contrastante ale companiilor concurente.

Barra şi preşedintele GM Mark Reuss pariază că GM va câştiga pe termen lung, dezvoltând mai întâi arhitecturi dedicate vehiculelor electrice şi un lanţ de producţie de baterii şi motoare integrate vertical, apoi lansând modele de vehicule electrice în volum mare la mijlocul şi sfârşitul acestui deceniu.

Până atunci, directorii GM se aşteaptă că costurile tehnologiei bateriilor Ultium vor fi mai mici decât ale rivalilor lor, conferindu-le un avantaj decisiv.

Ford a luat o altă cale. F-150 Lightning, vrhiculul care urmează să fie livrat începând cu această primăvară, este o versiune modificată a actualului F-150 pe benzină, care face parte din cea mai bine vândută linie de vehicule din Statele Unite.

Abordarea Ford a fost mai rapidă, iar directorul general al Ford, Jim Farley, a declarat luna trecută că compania trebuie să limiteze la 200.000 numărul de rezervări pe care le va accepta de la consumatori pentru camionetă.

Farley face eforturi agresive pentru a construi cât mai multe Lightning-uri înainte ca vehiculul Silverado al GM şi alte vehicule concurente să ajungă pe piaţă.

Marţi, Ford a declarat că intenţionează să dubleze capacitatea de a construi Lightnings la complexul său Rouge din Dearborn, Michigan, la 150.000 de vehicule pe an.

Ford a declarat în septembrie anul trecut că va creşte capacitatea de producţie a Lightning la 80.000 de unităţi, de la 40.000 de vehicule.

Ford va începe, de asemenea, să lucreze cu partenerul său în domeniul de bateriilor, SK Innovation, la o reţea de fabrici de asamblare şi fabricare de baterii de vehicule în Tennessee şi Kentucky, în valoare de de 11,4 miliarde de dolari.

Ford şi GM vizează drept clienţi flotele comerciale, cu pick-up-uri electrice la preţuri sub 40.000 de dolari.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.