Trei sferturi 76% dintre românii care locuiesc în mediul urban preferă să zugrăvescă ei înşişi sau împreună cu un alt membru al familiei sau prieten şi doar 24% apelează la un zugrav profesionist, arată studiul anual GfK România despre comportamentul de cumpărare pe piaţa vopselurilor lavabile, transmis miercuri.
Analizând pe genuri, cei din prima categorie sunt mai ales bărbaţii, în timp ce femeile cer în mai mare măsură ajutorul unui profesionist.
Vopselurile sunt cumpărate de obicei împreună cu un membru al familiei (în 47% din cazuri) sau singur (41%). În 10% din cazuri, zugravul angajat este direct implicat în procesul de achiziţie.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Aproape 7 din 10 români cumpără vopseaua din magazinele mari de bricolaj, alese în special pentru preţ şi varietatea gamei de vopseluri şi de branduri, depozitele de materiale de construcţii sunt preferate de 18%, iar magazinele specializate din apropierea casei (de tip metalo-chimice) de 12%”, arată studiul.
Culoarea cea mai des folosită este albul si este utilizată pentru toate tipurile de camere. Cu toate acestea, vopseaua colorată este mai utilizată pentru camera copilului, dormitor şi living room, în timp ce albul este preferat pentru băi şi bucătării. 46% dintre consumatori au folosit vopsea albă, 26% vopsea colorată, iar 28% deopotrivă vopsea albă şi colorată. 71% dintre cei care au zugrăvit anul anterior au zugrăvit bucătăria şi 60% alte camere din apartament, potrivit GfK.
Cele mai dificile activităţi în procesul de renovare a casei sunt considerate curăţenia de după (47%), acoperirea mobilierului şi a podelelor (42%), pregătirea suprafeţelor pentru zugrăvire (36%), aplicarea chitului pe pereţi (31%).
Loialitatea faţă de branduri a scăzut de la 56% în 2015, la 52% în 2018. 46% dintre cei care renovează ar schimba brandul dacă cel căutat nu este disponibil şi în acelaşi procent decid ce marcă să achiziţioneze direct în magazine. Cele mai puternice surse de influenţă sunt prietenii şi familia (51%), zugravul (47%) şi vânzătorul (45%), iar, dintre canalele de comunicare, TV-ul este cel mai influent, potrivit GfK.
Eşantionul studiului a fost de 800 de respondenţi (500 de persoane care şi-au renovat locuinţele şi 300 de meşteri zugravi) din mediul urban.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.