Franţa este reticentă să amâne tarifele post-Brexit care vor afecta comerţul cu vehicule electrice între Marea Britanie şi Uniunea Europeană, au declarat surse guvernamentale franceze, într-o mişcare care ar putea afecta producătorii de maşini de pe ambele maluri ale Canalului Mânecii, transmite Reuters.
Conform acordului comercial UE-Marea Britanie post-Brexit, vehiculele electrice trebuie să aibă 45% din componente fabricate în UE sau Marea Britanie, începând cu 2024, cu o cerinţă de 50%-60% pentru celulele şi pachetele de baterii, iar în caz contrac se vor confrunta cu tarife de import britanice sau UE de 10%.
Problema este că nici producătorii de automobile din Marea Britanie, nici cei din UE nu şi-au construit lanţurile de aprovizionare cu vehicule electrice suficient pentru a îndeplini aceste cerinţe şi au cerut ca regulile să fie amânate până în 2027.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În ciuda faptului că producătorii francezi de maşini Renault şi Stellantis vor fi afectaţi de tarife, Franţa este reticentă să accepte o amânare, deoarece ar echivala cu redeschiderea unui acord MB-UE care a presupus atât de mult timp de negocieri, au spus doi oficiali francezi care cunosc problema.
”Cerneala este abia uscată. Ar trebui să fim foarte, foarte atenţi cu asta”, a spus un oficial, sub rezerva anonimatului.
Oficialul a spus că Franţa aşteaptă să vadă cum a evaluat Comisia Europeană problema.
Un al doilea oficial francez a spus că oficialii germani sunt mai în favoarea amânării tarifelor, dar că există ezitări la Berlin.
Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat că acordul pentru Brexit a fost rezultatul negocierilor în care Marea Britanie şi UE au convenit asupra unui ”echilibru general al angajamentelor”, dar a spus că problemele ridicate de ambele părţi ar putea fi examinate de organismele înfiinţate prin acord.
UE este reticentă în a accepta pledoaria Marii Britanii de a amâna tarifele care se profilează, dar producătorii de automobile rămân optimişti că se poate conveni asupra unei amânări, a declarat luna trecută organismul britanic al industriei auto.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.