Fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc a afirmat că mulţi profesionişti din căile ferate au ieşit la pensie şi trebuie investit foarte mult în formarea profesională. El a precizat că una este să faci teorie şi alta este să lucrezi pe locomotivă şi să faci faţă unor situaţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Răzvan Cuc a declarat, joi, la Prima News, că trebuie aşteptată finalizarea anchetei în urma accidentului feroviar de la Roşiori pentru a vedea dacă a fost sau nu vorba despre o eroare umană. 
“Trebuie să privim pe mai multe paliere când analizăm aceste incidente. Cred că ar trebui să aşteptăm şi ancheta care este în investigaţie şi să vedem dacă este o cauză umană care a dus la producerea accidentului de la Roşiori. Cu toate astea, sistemul de siguranţă a frânat şi s-a evitat poate un incident mai grav decât ar fi putut să apară. Dacă vorbim de incidentul de la Roşiori, vorbim nu neapărat de infrastructura feroviară, dar vorbim şi de materialul rulant. (...) Toţi miniştrii transporturilor 100% au prioritate zero în mandat să susţină siguranţa atât pe partea de rutier, cât şi pe partea de feroviar”, a explicat Răzvan Cuc. 
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
El a mai precizat că foarte mulţi profesionişti din căile ferate au ieşit la pensie şi trebuie investit în formarea noilor angajaţi.  
“Foarte mulţi profesionişti din căile ferate au ieşit la pensie. Într-adevăr, vin alţii din urmă. Am spus că orice problemă trebuie privită obiectiv. Acum s-a declanşat un control nu numai pe partea accidentului petrecut, ci şi pe partea care semnifică specializarea mecanicilor de locomotivă pentru că trebuie văzut cum sunt specializaţi. Dacă acolo a fost o eroare, înseamnă că este o problemă şi la partea de specializare care se face cu aceste persoane. Aici ar trebui investit foarte mult în formarea profesională, trebuie asigurate generaţiile care vin din urmă şi tot timpul să fie două persoane în permanenţă care să asigure mai ales tranziţia de la generaţia mai în vârstă către generaţia tânără şi să se asigure că aceştia fac lucrurile aşa cum trebuie, pentru că una e să faci teorie şi alta e să lucrezi pe locomotivă şi să faci faţă unor situaţii.  Sunt tot felul de mecanisme prevăzute pe aceste locomotive. (...) La finalul lui 2024 va veni un set de material rulant nou cu elemente de siguranţă suplimentare prevăzute pentru a anticipa eventualele sincope ale factorului uman. Trebuie mult mai bine monitorizată această formare profesională”, a mai declarat Răzvan Cuc.
Un tren de călători a lovit luni dimineaţă un tren de marfă, în zona staţiei Roşiori,  CFR confirmând că mecanicul trenului de călători a depăşit indicatorul ”Oprire” şi a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare. Trenul privat de marfă avea în compunere 26 de vagoane încărcate cu autoturisme şi circula pe relaţia Craiova - Palas. Patru persoane din trenul de călători au ajuns la spital, iar două dintre vagoanele trenului de marfă au deraiat în urma incidentului.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.