Ford Motor va extinde gama sa profitabilă de camionete cu un model pickup mic numit Maverick, a anunţat, joi, producătorul american de automobile, transmite CNBC.
Este de aşteptat ca vehiculul compact să fie mai mic decât pickup-ul full-size Ford F-150, precum şi Ranger-ul său de dimensiuni medii.
Vehiculul ar putea fi printre cele mai mici şi mai ieftine pick-up-uri din SUA, umplând un gol pentru unii cumpărători, deoarece camioanele au devenit din ce în ce mai mari şi mai scumpe.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Credem că există unele oportunităţi acolo, din cauza preţurilor mari la care au ajuns camioanele, cât şi a popularităţii generale a camioanelor”, a spus Michelle Krebs, analist executiv la Cox Automotive.
Pickup-ul este produs la uzina Ford Hermosillo din Mexic, alături de noul SUV Ford Bronco Sport al companiei.
Maverick ar urma să fie pus în vânzare până la sfârşitul acestui an, însă o purtătoare de cuvânt a Ford a refuzat să comenteze detalii suplimentare despre vehicul, altele decât numele său şi prezentarea care va avea loc săptămâna viitoare.
”Luni de zvonuri, spionaj şi speculaţii au dus la acest moment. Este adevărat - Ford adaugă un nou pickup mic la gama sa, care se numeşte Maverick ”, a anunţat Ford într-un comunicat.
Maverick va debuta marţi, cu ajutorul actriţei Gabrielle Union, pe canalele sale Instagram şi TikTok, precum şi pe reţelele sociale ale Ford şi Hulu, potrivit companiei.
Producătorii auto au oferit în mare măsură pickup-uri compacte pe pieţele internaţionale, lăsând camionetele mai mari pentru piaţa americană.
Vehiculul ar putea ajuta Ford să atragă noi clienţi, în special pe Coasta de Vest, unde pickup-urile mai mici şi mărcile străine au performanţe bune, potrivit Krebs.
Joi, Ford a confirmat pentru prima oară vehiculul, precum şi numele acestuia. Anunţul a avut loc la o săptămână după ce preţul acţiunilor Ford a scăzut cu 15 dolari pe acţiune, pentru prima dată din 2015, după prima întâlnire cu investitorii sub conducerea CEO-ului Jim Farley.
Evenimentul s-a axat pe noul plan ”Ford +” al lui Farley de redresare a operaţiunilor şi de extindere pe pieţe emergente, cum ar fi cele ale vehiculelor conectate şi serviciile pe bază de abonament.
Maverick a fost menţionat în timpul evenimentului ca un nou produs ”fără nume”, care ar avea marje de profit mai bune decât sedanul Ford Fusion, produs anterior la uzină.
Numele Maverick nu este nou pentru Ford. Compania a produs un sedan cu două uşi cu numele respectiv din 1969 până în 1979. Compania a folosit numele Maverick şi în Australia, China şi Europa, pentru mai multe vehicule.
Potrivit analiştilor, Maverick va trebui să aibă un preţ cu mult sub Ford Ranger şi alte pickup-uri de dimensiuni medii, pentru a fi competitiv pe piaţa SUA. O versiune cu două uşi a Ranger începe de la aproximativ 25.000 de dolari. Un model cu patru uşi începe de la aproximativ 27.000 de dolari, potrivit site-ului Ford.
Detalii suplimentare despre Maverick vor fi dezvăluite în timpul prezentării vehiculului, săptămâna viitoare, potrivit Ford.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.