Compania românească de curierat FAN Courier estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 1,06 miliarde lei, în creştere cu 5% faţă de anul 2020, iar pentru 2022 ia în calcul un avans al afacerilor de 15%. Pentru 2022, bugetul de investiţii este estimat la 30 milioane de euro, direcţiile principale de dezvoltare incluzând, pe lângă finalizarea HUB-urilor de la Cluj şi Braşov, demararea lucrărilor pentru construcţia noului centru logistic de la Ştefăneştii de Jos, pentru activităţi de fulfillment, spaţii de birouri şi extinderea reţelei de lockere la nivel naţional. În ceea ce priveşte extinderea în Republica Moldova, unde are 60 de angajaţi, FAN Courier ţinteşte poziţia de lider şi pe piaţa din ţara vecină în următorii ani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Compania avea în 2020 o cotă de 25-30% din piaţa de curierat din România.

"FAN Courier, companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrăşcanu, Adrian Mihai şi Neculai Mihai, îşi consolidează poziţia de lider pe piaţa locală de curierat şi estimează că închide anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1,06 miliarde lei, în creştere cu 5% faţă de anul 2020. Pentru 2022, FAN Courier ia în calcul un avans al afacerilor de 15%, pe fondul extinderii în continuare a comerţului online, a apariţiei de noi retaileri dar şi ca urmare a dezvoltării internaţionale pe care compania a demarat-o începând din acest an", anunţă compania.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Pentru 2022, bugetul de investiţii este estimat la 30 milioane de euro, direcţiile principale de dezvoltare incluzând, pe lângă finalizarea HUB-urilor de la Cluj şi Braşov, demararea lucrărilor pentru construcţia noului centru logistic de la Ştefăneştii de Jos, pentru activităţi de fulfillment, spaţii de birouri şi extinderea reţelei de lockere la nivel naţional.

”Anul 2021 a fost un an foarte bun, în care am continuat investiţiile în infrastructură, îmbunătăţind astfel calitatea serviciilor prestate. Anul acesta, piaţa s-a „aşezat” şi am avut timp să gândim strategia de business şi să continuăm dezvoltarea componentei de digitalizare şi automatizare, accelerată în anul anterior pe fondul pandemiei. Ritmul activităţii a rămas unul ridicat datorită creşterilor din industria de e-commerce. Trăgând linie la final de an, cuvintele care au definit activitatea FAN Courier în 2021 au fost calitate, dezvoltare şi cross border e-commerce, prin extinderea în Republica Moldova”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, unul dintre fondatorii companiei.

Compania şi-a menţinut planul de investiţii pentru 2021, alocând în total aproximativ 25 milioane de euro, mai mult de o treime din fonduri fiind folosite pentru finalizarea HUB-ului din Cluj şi extinderea celui din Braşov, ambele dotate cu sisteme automate de sortare. Investiţii semnificative au fost direcţionate către achiziţia de PDA-uri destinate curierilor aflaţi în teren, modernizarea şi deschiderea de sedii noi în mai multe judeţe ale ţării dar şi achiziţia de terenuri şi clădiri pentru dezvoltări viitoare.

Extinderea FAN Courier în Republica Moldova este un prim pas pentru dezvoltarea internaţională a companiei, bugetul de  investiţii pentru dezvoltarea reţelei FAN Courier dincolo de Prut fiind estimat la 3 milioane de euro.

Compania are 60 de angajaţi în Republica Moldova.

Noutatea anului 2021 în materie de digitalizare şi introducerea inteligenţei artificiale o reprezintă lansarea chatbotului ŞteFAN, asistentul personal care îi ajută pe clienţi cu orice informaţie, direct de pe site-ul companiei, fără ca aceştia să interacţioneze cu serviciul de customer service.

”Tehnologizarea a fost întotdeauna o componentă de business pe care am pus un accent deosebit şi în care am făcut investiţii masive, în special în ultimii ani, pe măsură ce comportamentul şi aşteptările clienţilor s-au schimbat. Toţi vrem ca livrările noastre să ajungă cât mai repede, în aceeaşi zi, să urmărim unde se află coletul nostru şi să interacţionam cât mai rapid şi mai eficient cu curierul. Tehnologizarea joacă un rol foarte important pentru că uşurează munca angajaţilor operaţionali - curieri, manipulanţi, îmbunătăţeşte timpul de răspuns la solicitările clienţilor, asigură o comunicare facilă între angajaţi şi creşte exponenţial calitatea serviciilor pe care le oferim clienţilor noştri. Având în vedere situaţia sanitară incertă, tehnologizarea ne ajută şi să asigurăm un mediu de lucru sigur pentru angajaţii noştri, care îşi pot desfăşura activitatea de la distanţă, cu rapiditate şi cu aceeaşi eficienţă”, a spus Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

FAN Courier a continuat să facă angajări şi în 2021, pentru a susţine ritmul alert al activităţii, numărul salariaţilor crescând astfel cu 8% faţă de anul anterior, depăşind 7.500 de angajaţi la nivel naţional.

Compania are în plan să crească numărul de angajaţi cu până în 10% şi anul viitor.

”În 2022, ne aşteptăm la o creştere substanţială a pieţei de curierat, de minimum 15%, în condiţiile în care mai mulţi retaileri internaţionali şi-au anunţat intenţia de a intra pe piaţa din România sau de a continua investiţiile pe care le au deja aici. Pentru FAN Courier, va fi un an în care vom continua investiţiile începute în 2021, vom ţine cont de evoluţiile pieţei şi ne vom adapta şi dezvolta business-ul prin investiţii în digitalizare şi automatizare”, a subliniat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

Compania mai anunţă că susţine iniţiativa de a a atinge obiectivul de zero emisii de carbon până în 2040, cu zece ani mai devreme decât prevede Acordul de la Paris.

În ceea ce priveşte extinderea în Republica Moldova, FAN Courier ţinteşte poziţia de lider şi pe piaţa din ţara vecină în următorii ani.

”Ne dorim să devenim lider pe piaţa din Moldova în cel mai scurt timp, ne dorim să ajutăm business-urile locale să se extindă şi să se dezvolte în Romania şi în UE şi să ajutăm la creşterea comerţului online la nivelul celui din România. Continuăm să ne uităm la cross border e-commerce, vrem să fim mai prezenţi în regiune şi căutăm cele mai bune soluţii pentru eficientizarea proceselor operaţionale, astfel încât să generam un raport calitate/preţ extraordinar”, a adăugat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

În acest an, FAN Courier s-a implicat în dezvoltarea primului start-up, FAN Delivery, aplicaţie şi platformă de personal shopping, cu livrare rapidă, îşi propune ca, în primele 12 luni de activitate, să se dezvolte în 10 mari oraşe, pe lângă Bucureşti şi să realizeze venituri de 10 milioane de lei. FAN Delivery a început să opereze în luna noiembrie, având peste 30 de furnizori de produse din categorii precum Supermarket, Local & Sănătos, Florărie, Beauty & Care, Party Shop, Delicatese, Books & Gifts şi Electronice, dintre care cel mai mare este retailerul Auchan.

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrăşcanu, Adrian Mihai şi Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieţei româneşti de curierat.

FAN Courier deserveşte cei peste 55.000 de clienţi, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.500 de angajati şi colaboratori şi a unei flote auto de aproximativ 4.400 de autovehicule.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.