Meta anunţă programul „Music Revenue Sharing” prin care va plăti un procent din venituri creatorilor de conţinut care adaugă muzică licenţiată la propriile filmări.
Music Revenue Sharing, spune Meta, va aduce mai mulţi bani artiştilor şi, pentru prima oară, va permite creatorilor de conţinut de pe Facebook să obţină venituri şi din muzica pe care aleg să o ataşeze clipurilor video.
Dacă adaugă muzică licenţiată la filmări lungi de cel puţin 60 de secunde, creatorii de conţinut vor câştiga 20% din veniturile generate astfel. Restul banilor sunt împărţiţi între Meta şi artişti, însă, nu se ştie exact în ce proporţie.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Pentru a beneficia de noul program, creatorii de conţinut trebuie să fie eligibili pentru reclame în video, se îndeplinească criteriile stabilite de Facebook pentru monetizare şi să folosească melodii din librăria de muzică licenţiată de platforma socială.
În mod bizar, programul Music Revenue Sharing nu este disponibil pentru Reels, categoria de conţinut video copiată de Meta de la TikTok, pe care gigantul american pune acum mare accent.
Dacă noua formă de venit pentru creatorii de conţinut ar fi fost disponibilă şi pentru Reels, aceştia ar fi avut o motivaţie în plus pentru a crea clipuri verticale şi a ajuta Meta să concureze mai eficient cu platforma chineză.
Creatorii de conţinut vor fi notificaţi automat după postarea unui video, dacă acesta este eligibil pentru noul program. O astfel de notificare va fi vizibilă în Creator Studio, acolo unde vor putea fi verificate şi veniturile generate în acest fel.
Noul program de monetizare este disponibil, pentru început, doar în Statele Unite. Meta spune că va începe să extindă disponibilitatea acestuia în lunile următoare.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.