Facebook a obţinut luni, pentru prima oară, o capitalizare de 1.000 de miliarde de dolari, fiind a cincea companie americană care a atins acest prag, alăturându-se astfel Apple, Microsoft, Amazon şi companiei mamă a Google, Alphabet, transmite CNBC.
Acţiunile companiei au urcat cu aproape 5%, susţinute de o decizie favorabilă a justiţiei americane, care a respins o plângere antitrust făcută de Comisia Federală pentru Comerţ a Statelor Unite.
Facebook obţine aproape toate veniturile sale din reclame personalizate care sunt afişate utilizatorilor reţelelor sociale Facebook şi Instagram.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Compania are, de asemenea, o afacere cu hardware în plină dezvoltare, în care construieşte produse precum dispozitivul de apelare video Portal, căştile de realitate virtuală Oculus şi ochelarii inteligenţi, care urmează să fie lansaţi cândva în 2021.
Facebook s-a listat la bursă în mai 2012, debutând cu o capitalizare de piaţă de 104 miliarde de dolari.
Compania a suferit o scădere semnificativă, de 19%, după raportarea profiturilor sale din al doilea trimestru din 2018, în iulie 2018, după ce a pierdut venituri şi a înregistrat cifre dezamăgitoare ale utilizatorilor.
Această scădere a venit în mijlocul mai multor scandaluri în 2018, care au inclus scurgeri de date, ştiri false şi, mai ales, scandalul Cambridge Analytica, în care o firmă de date a accesat în mod necorespunzător datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook şi le-a folosit pentru a vsusţine campania lui Donald Trumpîn alegerile prezidenţiale din 2016.
Dar, în pofida scandalurilor, Facebook a reuşit să revină şi a continuat să-şi crească baza de utilizatori şi să-şi mărească în mod constant venitul mediu pe utilizator.
Preţul acţiunilor Facebook este în prezent cu peste 90% mai mare comparativ cu nivelul consemnat pe 27 iulie 2018.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.