Directorul general al WPP, Martin Sorrell, a demisionat după 33 de ani de conducere a celui mai mare grup de publicitate din lume, în urma acuzaţiilor de comportament personal nepotrivit şi folosire improprie a fondurilor companiei, transmite Bloomberg.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Demisia lui Sorrell, în vârstă de 73 de ani, intră în vigoare imediat, potrivit unui comunicat publicat sâmbătă seară de companie.

Preşedintele Roberto Quarta devine preşedinte executiv până la numirea unui nou director general, în timp ce Mark Read, care conduce agenţia WPP Wunderman şi Andrew Scott, director pentru dezvoltare, devin directori operaţionali.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

În cursul mandatului său de mai multe decenii, Sorrell a transformat un producător de coşuri de cumpărături în cea mai mare companie de publicitate din lume, un colos cu peste 400 de agenţii prezente în 112 ţări, care reunesc 200.000 de angajaţi.

Căderea lui Sorrell a avut loc în mai puţin de o lună, după ce WPP a anunţat pe 3 aprilie că investighează acuzaţiile la adresa acestuia.

Demisia sa a prevenit o plecare lipsită de glorie pentru o persoană care a fost imaginea publică a industriei publicităţii. Sorrell ar fi urmat să participe la începutul săptămânii viitoare, alături de ceilalţi membri ai consiliului de administraţie, la întâlniri planificate înaintea publicării rezultatelor trimestriale, punând capăt rapid unei investigaţii împotriva sa.

Investigaţia a fost oprită, a anunţat WPP, reiterând că sumele de bani folosite impropriu de Sorrell nu au avut un impact material asupra companiei. Sorrell a respins acuzaţiile, care nu au fost făcute publice.

”Faptul că problema a fost rezolvată rapid şi nu a devenit un factor de distragere este în favoarea companiei, iar alegerea conducerii interimare pare la rândul ei o decizie potrivită. Totuşi, este de mare interes ca rolul de CEO să fie ocupat rapid”, a declarat Brian Wieser, analist în domeniul media la Pivotal Research.

Sorrell a fondat practic WPP prin investiţia făcută în 1985 în compania Wire & Plastic Products şi seria de achiziţii de companii de publicitate care a urmat, care l-au transformat într-un director considerat de unii ca de neînlocuit, datorită accesului direct la clienţi şi rolului activ avut în reţeaua de agenţii.

Datorită rezultatelor sale, consiliul de administraţie i-a susţinut pe parcursul anilor pachetele salariale supradimensionate, în pofida plângerilor acţionarilor. Sorrell a câştigat circa 200 de milioane de lire sterline în ultimii cinci ani, mare parte datorită pachetelor de bonusuri legate de performanţe.

Dincolo de investigaţia care a ieşit la iveală în această lună, au existat şi alte semne care au arătat că Sorrell îşi pierde ”talentul magic”. Acţiunile WPP s-au devalorizat cu o treime în ultimul an, cu mult mai mult comparativ cu titlurile altor companii concurente care se confruntă cu aceleaşi probleme, respectiv scăderea cheltuielilor pentru publicitate şi concuranţa giganţilor internetului.

Pe 1 martie, WPP a revizuit în scădere estimările referitoare la perspectivele de profit, după ce a raportat cele mai slabe performanţe de după criza financiară.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.