Consiliul Concurenţei a anunţat luni că a lansat în consultare publică un ghid pentru a explica companiilor modalitatea prin care pot realiza şi implementa un program de conformare pentru a le ajuta să nu încalce regulile de concurenţă.
Programul de conformare este un set de reguli, aprobate de conducerea unei companii, pe care angajaţii trebuie să le respecte pentru a nu încălca legislaţia în domeniul concurenţei. Ghidul se adresează atât multinaţionalelor, cât şi întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM). O atenţie deosebită este acordată IMM-urilor, potrivit consiliului, întrucât acestea deţin mai puţine resurse ce pot fi folosite în scopul achiziţionării de servicii de consultanţă pentru realizarea unor programe de conformare.
”Materialul este structurat în şase capitole care prezintă atât aspecte de ordin general privind concurenţa (ex.: rolul concurenţei, cadrul de reglementare, costuri ale neconformării), cât şi elemente referitoare la crearea şi implementarea efectivă a unui program de conformare”, se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Potrivit autorităţii, identificarea şi evaluarea riscurilor de implicare în practici anticoncurenţiale reprezintă primul pas în organizarea unui plan de conformare.
”Ghidul nu stabileşte un set unic de criterii şi nu impune un model limitativ pentru programul de conformare. Fiecare companie trebuie să aibă în vedere factori precum prezenţa geografică, obiectul de activitate, nivelul lanţului comercial unde activează, natura produsului/serviciului, condiţiile de piaţă, intensitatea interacţiunii cu ceilalţi concurenţi, relaţiile contractuale cu terţii sau specificul organizaţional”, se arată în comunicat.
Un program efectiv de conformare cuprinde atât elemente informative (manual de conformare, sesiuni de instruire/evaluare), cât şi proceduri specifice şi angajamente, cu rolul de a impune norme de conduită menite să diminueze riscurile de angajare în practici anticoncurenţiale, potrivit autorităţii.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.