Compania românească de construcţii Terano Construct estimează o cifră de afaceri de 8 milioane euro în acest an, în creştere de la 7 milioane de euro în 2023, a declarat pentru News.ro Marian Ciupitu, director general Terano Construct. 30% dintre angajaţii companiei provin din Asia (Sri Lanka, Bangladesh si India), iar restul sunt români. Reprezentantul companiei spune că s-a confruntat cu problema lipsei de personal calificat, astfel că s-a implicat efectiv în crearea de infrastructură educaţională pentru a atrage tinerii către învăţământul dual. Însă precizează că s-a lovit de lipsa de interes a tinerilor în a învăţa astfel de meserii şi a fost nevoit să recruteze angajaţi din străinătate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Analizând luna septembrie, am observat că aceasta a venit cu o energie sporită pe care sper să o regăsim şi în luna octombrie, când preconizăm o creştere de 10-15%, comparativ cu lunile precedente ale anului trecut. Din păcate, până în acest moment, anul 2024 nu a fost la nivelul anului trecut, fapt pe care îl asociem fireşte de încetinirea investiţiilor. Aşa cum ne-am obişnuit, în cei 16 ani de când Terano activează în piaţa construcţiilor din România,  preconizăm că trimestrul IV va veni cu un suflu bun care să determine creşterea cifrelor pe final de an, acest trimestru fiind recunoscut ca unul de mobilizare şi care are o pondere relevantă în cifra de afacere a companiei”, a declarat Marian Ciupitu, director general Terano Construct.

Acesta se aşteaptă ca cifra de afaceri a companiei Terano, în 2024, să fie de 8.000.000 euro.

”Începutul de an ne-a dus într-o zonă de scepticism, imaginea generală a pieţii nu era una tocmai bună, anul 2024 fiind o copie a anului precedent. Dacă ar fi să îl analizăm, în contextul general al pieţii interne şi internaţionale, preferăm să spunem că a fost, până în acest moment, un an bun, cu fluctuaţii, dar în care am continuat proiecte şi am consolidat parteneriate tradiţionale care ne-au dat o oarecare predictibilitatea, atât de dorită de orice antreprenor într-un decor de business impredictibil”, a adăugat el.

Anul acesta, mai mult decât în alţi ani, încasările au fost cele care i-au ”dat mai multe bătăi de cap”.

”Unii dintre clienţii nostri din retail au avut probleme de cash flow şi asta constat că ne-a afectat şi pe noi. Cu toate acestea, ne bucurăm că zona retail-ului a fost cea care s-a încăpăţânat să se dezvolte în 2024. Anul 2024, spre bucuria noastra asa cum spuneam, a fost totuşi un an bun în care am fost implicaţi în numeroase proiecte de retail atât în ţară, cât şi în străinătate. Segmentul office s-a păstrat însă la un nivel scazut, iar cel al autorizaţiilor la fel a înregistrat scăderi. Dar trimestrul IV poate schimba semnificativ ponderea activităţii, astfel încât prefer să fac o analiză clară la finalul anului”, a afirmat Ciupitu.

Acesta consideră că afacerile cu tradiţie în piaţă au acea capacitate de a se reinventa oricât de multe provocări apar.

”Cred că şi domeniul construcţiilor ar trebui să intre în mult discutatata eră a digitalizării, astfel toate procesele ar putea fi îmbunătăţite, iar serviciile noastre ar fi mult mai competitive. În acest sens, cred că toată industria ar trebui să pună umărul la acest tip de evoluţie care şi-ar arăta efectele în termen relativ scurt”, a afirmat el.

În acest moment, Terano are 80 de angajaţi, din care aproximativ 30% provin din Asia (Sri Lanka, Bangladesh si India), iar restul sunt români.

După mai mulţi ani în care, conştientizând problema lipsei de personal calificat, ne-am implicat efectiv în crearea de infrastructură educaţională pentru a atrage tinerii către învăţământul dual. Ne-am lovit însă de lipsa de interes a tinerilor în a învăţa astfel de meserii şi am fost nevoiţi să apelăm la soluţia recrutării din străinătate. Observasem deja că şi alte companii din domeniu sau din domenii precum: HORECA, curierat, servicii de curăţenie etc au apelat la companii specializate în recrutare pentru a acoperi nevoia lor de personal. Aflându-se într-un moment de maturitate şi dezvoltare, Terano trebuia să angajeze mai mulţi muncitori specializaţi şi asta a şi făcut, a apelat la străini. Am apelat la o agenţie de recrutare, le-am făcut o descriere amănunţită a tipului de muncitori pe care ni-i dorim în echipă şi a specializarilor pe care aceştia trebuie să le aibă. Compania mi-a pus la dispoziţie o listă cu descrierile acestora, iar în urma unei analize amănunţite i-am ales pe cei care ni s-au părut potriviţi pentru organizaţia noastră. În acest moment, noi lucrăm cu muncitori din zona Asiei, cărora le oferim salariu, cazare şi transport”, a precizat Marian Ciupitu.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.