Volumul de colete livrate din UE către România s-a dublat în primele luni ale anului, reiese din datele transmise, joi, de compania care se ocupă cu expedierea şi livrarea de colete,Coletăria.ro, care a mai precizat că pandemia a acţionat ca un accelerator pentru magazinele online şi companiile de curierat.
Potrivit Coletăria.ro, schimbările de strategie din comerţ şi focusul sellerilor pe extinderea în online, inclusiv peste graniţe, au dus la creşteri exponenţiale ale vânzărilor cross-border, care, în România, au ajuns la cel mai ridicat nivel de până acum.
“Începând din 2020, nivelul comerţului cross-border în reţeaua Coletăria.ro, parte a grupului Packeta, cu cea mai mare reţea de puncte pick-up din Europa Centrală şi de Est, a crescut accelerat atât din România în străinătate, dar mai ales în sens invers, din străinătate către România. Vârful a fost înregistrat în primele luni din 2021, când volumul de colete din Uniunea Europeană către România s-a dublat, raportat la perioada similară a anului trecut", se mai arată în comunicat.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
Reprezentanţii Coletăria.ro susţin că pandemia de COVID-19 a acţionat ca un accelerator pentru magazinele online şi companiile de curierat, care au investit în extinderea capacităţii logistice, depozitare, tehnologie şi flote. "A fost momentul decisiv şi pentru multe dintre business-urile exclusiv offline să facă pasul în online şi să-şi diversifice canalele de vânzări, iar omnichannel a devenit unul dintre conceptele cele mai prezente în strategia jucătorilor din ecommerce în ultimul an. Urmând o strategie de diversificare şi extindere, comercianţii online au profitat de dezvoltarea segmentului de marketplace din Europa şi au accesat acest tip de platforme, atât pe plan local, cât şi international”, sunt de părere reprezentanţii companiei.
„Comerţul online cross-border bidirecţional îşi va menţine trendul ascendent accelerat pe tot parcursul anului, datorită interesului magazinelor online europene de a se extinde dincolo de graniţe. Peste 85% dintre magazinele online care aleg serviciile Coletăria.ro livrează sau au în plan să livreze cross-border. În prezent, aproximativ 80% din livrările cross-border reprezintă colete care intră în Romania şi 20%, expediţii dinspre România către UE”, spune directorul general al Coletăria.ro, Alexandr Jeleascov.
Pentru anul 2021, estimările Coletăria.ro vizează o creştere de până la 30% din totalul coletelor procesate pe segmentul cross-border.
Estimarea vine în contextul investiţiilor făcute de Coletăria.ro în noi linii de transport din România şi în echipamente logistice pentru eficientizarea procesării volumelor mari de comenzi, a creşterii de 4 ori a numărului de angajaţi în ultimul an şi integrarea cu platforme de eCommerce Open Source şi SaaS-uri.
Pentru a sprijini magazinele online să livreze mai eficient în pieţele în care activează, Coletăria.ro a dezvoltat un parteneriat strategic cu Innoship, agregatorul de servicii de curierat.
„2021 se remarcă, atât în Romania, cât şi în Europa Centrală şi de Est, printr-o adopţie accelerată de către magazinele online a opţiunilor de livrare alternative, precum puncte pick-up sau lockere, ca răspuns la cererea clienţilor pentru flexibilitate. Încă din primele zile de la implementare, aproximativ 15% din clienţii finali aleg punctele pick-up sau lockerele ca opţiune de livrare preferată. Parteneriatul strategic Innoship - Coletăria.ro joacă un rol important în efortul de a susţine companiile de retail şi eCommerce, în demersul de a vinde accelerat, atât în piaţa locală, cât şi în pieţele internaţionale, la costuri operaţionale optime, şi cu o calitate superioară a serviciilor, printr-un acces rapid la cea mai mare reţea de puncte pick-up din Europa Centrală şi de Est”, spune directorul şi cofondatorul Innoship, Daniel Nicolae.
În topul produselor achiziţionate din România şi livrate în străinătate se regăsesc cărţi, produse din segmentul sănătate şi frumuseţe, modă, produse pentru copii, jucării, articole sportive, jocuri şi accesorii IT.
În acelaşi timp, categoriile cele mai comercializate din străinătate în România sunt: IT&C şi modă, în mod special, precum şi accesorii, gadgeturi, produse sănătate şi frumuseţe , produse destinate copiilor, articole sportive, decoraţiuni pentru casă şi auto - moto.
Coletăria.ro se ocupă de expedierea şi livrarea coletelor şi este parte a grupului Packeta, cu cea mai mare reţea de puncte pick-up din Europa Centrală şi de Est. Compania a intrat pe piaţa din România în urmă cu doi ani şi oferă magazinelor online o soluţie ieftină şi eficientă de a transporta colete. Până în prezent, grupul Packeta a transportat mai mult de 20 de milioane de colete, datorită colaborării cu peste 28.000 de magazine online şi selleri şi operează peste 6.800 de puncte pick-up în Europa Centrală şi de Est. Pe lângă soluţia alternativă de livrare în punctele de pick-up, Coletăria.ro este şi o platformă logistică şi oferă magazinelor online şi soluţia clasică de livrare a coletelor la domiciliu. Magazinele online îşi pot expedia coletele nu numai la nivel naţional, ci şi la nivel internaţional, în toate cele 27 de ţări din Uniunea Europeană, plus Marea Britanie, Ucraina, Federaţia Rusă, SUA, Elveţia şi Liechtenstein.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.