CFR SA a anunţat joi că a semnat, cu asocierea TPF Inginerie SRL – ISPCF – Baicons Impex SRL contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Ilva Mică - Pojorâta de 106 km, contract de 49,31 milioane lei fără TVA.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA şi Asocierea TPF Inginerie SRL – ISPCF – Baicons Impex SRL au semnat contractul, în valoare de 49.314.755 lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de  fezabilitate şi a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei CF Ilva Mică– Pojorâta (subsecţiunea 2 a tronsonului Apahida - Suceava), pentru viteza maximă de circulaţie a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă”, anunţă compania.

Studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic au drept scop identificarea soluţiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operaţional, economic, financiar, cât şi al impactului asupra mediului şi al schimbărilor climatice.
Valoarea contractului este de 49.314.755 lei (fără TVA), sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă şi de la bugetul de stat. Durata de
finalizare a contractului este de 23 de luni.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Ilva Mică şi Pojorâta, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală şi Nord-Estică a ţării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivităţii economice a României şi asigurarea condiţiilor necesare pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate pe reţeaua TEN-T. 

”De asemenea, contractul prevede şi atingerea unor importante obiective specifice, printre care menţionăm: creşterea numărului de călători în oraşele importante din ţara noastră, inclusiv creşterea numărului de turişti; creşterea vitezei de deplasare şi reducerea timpului de călătorie atât pe tronsonul analizat, cât şi pe întreg Coridorul de transport; îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţă a circulaţiei, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene; eficientizarea transportului de mărfuri”, arată compania.

Studiul de fezabilitate şi Proiectul Tehnic vor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucţiile specifice şi metodele în vigoare, cu respectarea conformităţii standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T şi asigurarea specificaţiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.