Compania care administrează reţeaua de căi ferate din România, CFR SA, a anunţat vineri că a realizat plăţi pentru lucrări şi servicii executate de peste 1,5 miliarde de lei pe proiecte finanţate din fonduri europene în primele opt luni ale acestui an şi estimează că, până la sfârşitul anului 2017, va depăşi pragul de 2 miliarde lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În primele 8 luni ale acestui an, CFR SA a realizat plăţi pentru lucrări/servicii executate de peste 1,5 miliarde de lei pe proiecte finanţate din fonduri europene şi estimează că până la sfârşitul anului 2017 se va depăşi pragul de 2 miliarde lei, sume care vor fi solicitate la rambursare şi vor creşte gradul de absorbţie al fondurilor europene”, se arată în comunicat.

Compania a anunţat că a finalizat în proporţie de 85% lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe 180 de kilometri de cale ferată între Simeria - Sighişoara, fiind recepţionaţi peste 100 km de cale ferată modernizată. În plus, CFR SA a anunţat că a semnat contracte şi a lansat în execuţie alţi 141 kilometri pe secţiunea Radna – Gurasada – Simeria, a lansat procedura de licitaţie pentru 120 kilometri de cale ferată pe secţiunea Braşov – Sighişoara şi a obţinut finanţare pentru modernizarea secţiunii Predeal-Braşov (studiu de fezabilitate).

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”CFR SA a promovat proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare în zona Portului Constanta; CFR SA a semnat contractul pentru reactualizarea SF în vederea electrificării şi dublării liniei Cluj - Episcopia Bihor care asigură o nouă ieşire pe graniţa cu Ungaria”, se arată în comunicat.

Compania a anunţat că a obţinut finanţare şi a lansat pregătirea execuţiei lucrărilor pentru modernizarea a 480 km cale ferată din Coridorul IV, ramura sudică, Arad - Caransebeş - Drobeta Turnu Severin - Craiova – Calafat şi a identificat şi obţinut sursă de finanţare si a lansat procedurile pentru construirea noului pod de la Grădiştea şi modernizarea liniei Bucureşti - Giurgiu, redeschiderea Podului de la Grădiştea fiind estimată pentru anul 2019.

”Prin programul de redresare economico-financiară s-au alocat peste 500 milioane lei pentru lucrări de reparaţii şi investiţii în infrastructura feroviară în vederea reducerii numărului de restricţii de viteză pe întreaga reţea de cale ferată; în acest an, CFR SA a câştigat în instanţa contestaţiile depuse de constructori pentru 3 mari tronsoane feroviare - Km 614-Bârzava, Bârzava-Ilteu şi Gurasada-Simeria - a căror valoare financiară se ridică la 6,08 miliarde lei, contestaţii bazate pe anumite lacune legislative care au întârziat practic demararea lucrărilor de modernizare pe cei aproximativ 120 km de cale ferată”, se arată în comunicat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.