Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunţă că a fost semnat, vineri, primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,44 miliarde de lei, fără TVA, pentru Lotul 3 TIMIŞOARA EST - RONAŢ TRIAJ, aferent obiectivului "Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Aradˮ, finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil. Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,44 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, şi Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timişoara - Arad Lot 3, reprezentată de domnul Francesco BERNABE, au semnat vineri, 4 noiembrie 2022, în prezenţa Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 1,44 MLD lei, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea TIMIŞOARA EST - RONAŢ TRIAJ (lotul 3), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad (162 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă, precizează instituţia într-un comunicat. Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,44 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor. Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timişoara - Arad Lot 3, desemnată câştigătoare în luna iulie de CFR SA, decizie menţinută ulterior şi de CURTEA DE APEL, va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea TIMIŞOARA EST - RONAŢ TRIAJ (lotul 3), în lungime de 13,86 km, inclusiv lucrări de dublare a liniei de cale ferată, modernizarea lucrărilor de artă (poduri/podeţe), lucrări civile în staţii şi halte de călători, pasaje inferioare/superioare şi pasarele pietonale, lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea de clădiri de mentenanţă, un centru regional de management al traficului şi implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R). De asemenea, în cadrul lucrărilor de modernizare a secţiunii de cale feartă TIMIŞOARA EST - RONAŢ TRIAJ sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică: ► PASAJ SUPERIOR Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade şi Gara de Est) ► STAŢIA CF TIMŞOARA EST (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane şi pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) şi integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă - 2,05 km, cu instalaţii de semnalizare şi telecomunicaţii) ►PASAJ SUPERIOR ENRIC BAADER - TIMIŞOARA (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului) ►HALTĂ DE CĂLĂTORI TIMIŞOARA CENTRU (staţie NOUĂ intermediară, cu peroane iluminate - panouri fotovoltaice -, asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial şi zona istorică) ► STAŢIA CF TIMŞOARA NORD (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spaţiu de aşteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanţă şi Centru de Control Operaţional pentru zona întregului tronson) ► CLĂDIRE NOUĂ de CĂLĂTORI Timişoara Nord, inclusiv PASARELĂ CENTRALĂ (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilităţi, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord) ► PASAJ SUPERIOR pentru legătură COMOAREI - RADU DE LA AFUMAŢI (asigură conexiunea străzilor Comoarei şi Radu de la Afumaţi) ► PASAJ SUPERIOR DN 6 zona RONAŢ TRIAJ, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată) ►PANPOURI FONOABSORBANTE - lungime totală 8,26 km ►PANOURI FOTOVOLTAICE - pe copertine, pasarele şi acoperişuri de clădiri cu specific feroviar "Semnarea contractului de modernizare a secţiunii Timişoara Est - Ronaţ Triaj reprezintă punctul de pornire al dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeş - Timişoara - Arad, RAMURA SUDICĂ a Coridorului RIN-DUNĂRE, şi un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a ţării la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiţii moderne de transport, şi aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h, staţii feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilităţi sigure de tranzitare sau staţionare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces şi de deplasare pentru persoanele cu dizabilităţi. Nu în ultimul rând, trebuie menţionat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă şi o contribuţie economică majoră la nivel naţional şi local, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA. Reamintim faptul că, linia de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.