Giganţii IT se pregătesc să achiziţioneze "piticii" din industria jocurilor, astfel că societăţi cu o valoare de piaţă sub 20 de miliarde de dolari ar putea fi ţinte de preluare pentru giganţi precum Microsoft, Sony sau Tencent, iar între numele posibil vizate s-ar putea afla Zynga, Ubisoft sau Take Two, spune Claudiu Cazacu, consulting strategist în cadrul casei de brokeraj XTB România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Bursele internaţionale oferă o varietate de companii producătoare de jocuri video, console, servicii asociate, pentru toate gamele de vârstă. Iar performanţele unora dintre ele, alături de perspectivele pe termen lung, creează dorinţe de expansiune pentru firmele cu resurse financiare. Potrivit unor informaţii recente (CTFN), companii cu o valoare de piaţă sub 20 de miliarde de dolari ar putea fi ţinte de preluare pentru giganţi precum Microsoft, Sony sau Tencent. Între numele posibil vizate s-ar putea afla Zynga, Ubisoft sau Take Two. Interesate de o eventuală preluare a acestora ar fi şi dezvoltatorii de jocuri Electronic Arts sau Activision Blizzard, înteţindu-se astfel competiţia şi potenţialul preţ plătit pentru a prelua active din domeniu”, spune Claudiu Cazacu, consulting strategist în cadrul XTB România.

Micii producători de jocuri video, console şi servicii asociate devin ţinte de preluare pentru giganţii IT. De la companiile în pierdere la cele din ”liga” Walt Disney, investiţiile în jocuri pot impacta pieţele şi prin reveniri speculative. GameStop se reorientează spre comerţ electronic şi produse noi.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Deşi piaţa oferă şi nume valoroase, cu potenţial de creştere, unele dintre ţinte sunt la distanţă de perioada lor de glorie. Zynga, realizator de jocuri distribuite pe reţele sociale, a fost listat în 2011 la 9,5 dolari pe acţiune, pe un val de entuziasm referitor la produsele sale distribuite pe Facebook. De atunci, a încercat greu răbdarea investitorilor: ani de zile s-a aflat pe trend descendent, coborând sub 2 dolari în 2016. În 2019, a trecut pe rând de 4, 5 şi 6 dolari, şi abia anul acesta a revenit la peste 10 dolari pe acţiune. Înregistrează pierderi de 348 milioane de dolari la venituri de 2,25 miliarde de dolari, în ultimele 4 trimestre şi are o capitalizare de 11,4 miliarde de dolari (25 mai)”, spune analistul XTB România.

Acesta afirmă că Ubisoft, dezvoltator francez de jocuri care a cunoscut în trecut o largă popularitate, a pierdut în ultimii ani pe bursă mai bine de 40% de la vârful atins în iulie 2016.

”Vânzările sub aşteptări şi întârzierile în lansarea unor noi titluri şi-au pus amprenta asupra încrederii investitorilor. Compania are o capitalizare de 7,11 miliare euro, venituri în ultimele 4 trimestre de 1,65 miliarde euro şi pierderi de 105 milioane euro”, adaugă el.

De asemenea, Take Two, dezvoltator american, este, spre deosebire de Zynga sau Ubisoft, profitabil, cu un raport profit/venituri de 36,27, venituri şi profituri în creştere în ultimii 4 ani.

”La o capitalizare de 21,5 miliarde dolari, a avut vânzări de 3,37 miliarde dolari în ultimele 4 trimestre, cumulat, şi profit de 588 milioane dolari. Pe baza estimărilor de profit în următorul an (Refinitiv) P/E ar fi de 25,8, la cotaţiile de pe 25 mai”, subliniază Claudiu Cazacu.

Conform analizei XTB, Roblox, creatorul unui joc şi al unei platforme care permite dezvoltarea de jocuri video, s-a listat anul acesta pe bursa americană.

”Compania reuşeşte să menţină un ritm de creştere ridicat, dar cu pierderi în trimestrul 1 care au dus minusul pe ultimele 4 trimestre la 311 milioane de dolari, la venituri de 1,15 miliarde de dolari, încă are de demonstrat că poate aduce recompense pe măsura aşteptărilor înalte sugerate de cotaţii. Preţul la închiderea primei zile de tranzacţionare, de 69,7 dolari, a fost cu 22% sub cel de pe 25 mai, de 89,32 dolari. Capitalizarea depăşeşte, acum, 50 de miliarde de dolari. Deşi mai mare decât alte firme de profil, dimensiunea sa nu este 'nedigerabilă' pentru companii cu lichidităţi ample, precum Microsoft sau chiar Apple ori Google”, mai spune el. 

De cealaltă parte a „lanţului trofic”, Electronic Arts a înregistrat, din trimestrul 2 anul trecut până în trimestrul 1 anul acesta, venituri de 5,6 miliarde de dolari şi un profit de 837 milioane de dolari, având o capitalizare bursieră de 41,2 miliarde dolari, cu un P/E de aproape 50. Profiturile sunt văzute în creştere puternică, astfel încât sondajul realizat de Refinitiv estimează un raport profit/venituri peste un an de 20,06.

Activision Blizzard este cea mai mare dintre companiile discutate până acum, având o valoare de piaţă de 75 miliarde de dolari. Veniturile au atins în ultimul an 8,57 miliarde de dolari, iar profitul, 2,31 miliarde de dolari, cu un raport profit/venituri de 32,6 şi aşteptări viitoare (forward P/E pe baza estimărilor de profit pentru anul în curs şi trimestrul 1 2022) de 21,70,  precizează Claudiu Cazacu.

”O preluare a unora dintre companiile mai mici poate fi făcută cu uşurinţă de firme cu resurse, precum Microsoft, sau cu finanţare prin datorie, şi de către Electronic Arts sau Activision Blizzard, şi mişcarea ar putea avea sens, oferind şansa de integrare a unor echipe capabile şi de revitalizare a unor produse care au, încă un brand foarte puternic (în special Ubisoft şi Take Two), dar cărora le-ar prinde bine o infuzie de energie în dezvoltare şi marketing”, consideră Claudiu Cazacu.

Potrivit acestuia, în cu totul alt registru se află celebrul GameStop, distribuitorul de jocuri şi console care se afla în pragul falimentului acum un an, şi este în plin proces de reorientare spre comerţ electronic şi produse noi.

”Rezultatele financiare, care urmează a fi anunţate pe 8 iunie, sunt un combustibil în efervescenţa redescoperită a comunităţii Reddit (unde imagini şi filmuleţe creative şi amuzante încurajează fanii să păstreze poziţii pe acţiune GME). Compania are o capitalizare de 14,6 miliarde de dolari, venituri de 5,09 miliarde de dolari şi pierderi de 215 milioane de dolari. O revenire a unui interes speculativ major nu este de neimaginat”, spune el.

Mattel şi Hasbro produc jocuri şi jucării fizice, având valoare de piaţă de aproximativ 7 şi respectiv 13 miliarde de dolari, cu un raport profit/venituri de 31,50 şi respectiv 31,7 (forward 17,09, respectiv 18,30).

”Afacerile lor par mai aşezate, mai puţin dinamice dar, relativ la alte nume menţionate, cu indicatori de evaluare uşor mai atractivi, fiind mai apropiate de conceptul value decât growth", precizează Claudiu Cazacu.

Cu o valoare de piaţă de peste 300 miliarde de dolari, gigantul Walt Disney se află în „altă ligă”, iar investiţiile în divizia de streaming au fost bine văzute de către investitori, propulsând acţiunea la un maxim de 203,02 dolari pe acţiune în martie anul acesta. Cotaţiile recente, de peste 176 de dolari, sunt totuşi mult peste vârful anterior, din 2019, de 153,41 dolari, concluzionează Claudiu Cazacu.

Cu mai mult de 15 ani de experienţă în pieţele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume şi o companie completă de investiţii listată pe Bursa de la Varşovia. Cu birouri în peste 10 ţări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania şi Franţa, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorităţi de supraveghere din lume inclusiv FCA şi KNF.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.