Ministrul Finanţelor Marcel Boloş a anunţat că Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă cu măsuri de digitalizare, iar prima se referă la e-Case de marcat, fiind racordate la sistemul naţional 650.000 de case de marcat fiscale, în scopul conformării voluntare. „Structura sistemului de informaţii a raportărilor zilnice între contribuabili şi ANAF va fi una care va conţine şi elemente de identitate opţională pentru cumpărători”, a mai spus ministrul PNL. Acesta a mai precizat că vom avea un sistem complet de informaţii privind raportarea datelor financiare de către contribuabili, precum şi un fundament complent pentru modulele antifraudă care sunt în lucru şi care vor fi operaţionalizate de la 1 iunie.
„Într-adevăr Guvernul a aprobat, în şedinţă ordinară, proiectul de ordonanţă de urgenţă care impune o serie de măsuri pe linia continuării proiectelor de digitalizare şi a conformării voluntare pentru contribuabili. Avem în acest fel trei categorii de măsuri principale. Este o primă măsură referitoare la e-Case de marcat fiscale. După cum ştim în sistemul naţional sunt racordate peste 650.000 de case de marcat fiscale şi, în scopul conformării voluntare, structura sistemului de informaţii a raportărilor zilnice între contribuabili şi ANAF va fi una care va conţine şi elemente de identitate opţională pentru cumpărători”, a afirmat Marcel Boloş, la finalul şedinţei de marţi a Executivului.
El a mai spus că, odată aprobată această ordonanţă, vom avea un sistem complet de informaţii privind raportarea datelor financiare de către contribuabili, precum şi un fundament complent pentru modulele antifraudă care sunt în lucru şi care vor fi operaţionalizate de la 1 iunie.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Practic ne pregătim pentru proiectul care va însemna declaraţia unică digitală pe care o vom implementa în perioada următoare, ca şi continuare a măsurilor pe care le avem în domeniul digitalizării. Aşadar, odată aprobată această ordonanţă, vom avea un sistem complet de informaţii pentru ceea ce înseamnă raportarea datelor financiare de către contribuabili, dar şi un fundament mai complet pentru modulele antifraudă pe care le avem în lucru şi pe care intenţionăm să le operaţionalizăm cu data de 1 iunie, pentru a trece la o altă modalitate de management a riscului fiscal.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.