Toate studiile şi statisticile arată că femeile e-shopperi cumpără mai mult, şi ca număr de produse, şi ca valoare, achiziţionând în România mai mult decât media europeană pe anumite componente, anunţă Nadia Talpă, Chief Commercial Officer, DPD România, la conferinţa Profit.ro & DPD România Barometrul e-Commerce.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

“Barometrul e-commerce 2023 - De ce iubim femeile e-shopper”, realizat de DPD, arată că numărul e-shopperilor români s-a stabilizat după creşterea înregistrată în timpul pandemiei de Covid-19, evoluţie sesizată şi în privinţa cumpărătorilor electronici obişnuiţi, “răspunzători” pentru 90% din cumpărăturile online din România.

Astfel, ponderea e-shopperilor în totalul populaţiei României a crescut cu 1 punct procentual faţă de anul 2021, la 79%, fiind puţin mai mare faţă de media UE (77%). Totodată, ca şi în 2021, 52% din cumpărătorii electronici sunt e-shopperi obişnuiţi, categorie care îi reprezintă pe cei cu vârsta între 18 şi 70 de ani şi care cumpără online cel puţin un produs în fiecare lună.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Deşi cumpărăturile făcute de e-shopperii obişnuiţi reprezintă în continuare majoritatea tranzacţiilor online, media numărului de colete este ceva mai mică decât cea de anul trecut: 90% din toate cumpărăturile online au fost iniţiate de către e-shoperii obişnuiţi, media fiind de 3,6 colete în ultima lună (3,9 colete în cazul femeilor şi 3,3 colete în cazul bărbaţilor).

Achiziţii făcute ca urmare a unui impuls de moment reprezintă 25%. “Portretul-robot” al e-shopperul român obişnuit indică o medie a femeilor de 56% (aceeaşi ca la nivelul UE), o vârstă medie de 40,5 ani şi domiciliul în mediul urban (89% anul trecut, cu o creştere de 9% faţă de 2021). Dintre aceştia, 4% au început să cumpere online în 2022, o pondere mai mică faţă de cea valabilă la nivelul UE, de 8%. Cele mai multe femei e-shopper din România sunt tinere (18-34 de ani) şi locuiesc în oraşe mari, de până la 250.000 de locuitori din Moldova, Ardeal, Muntenia şi în Bucureşti. Femeile e-shopper primesc într-o lună cu 0,6 colete mai multe decât bărbaţii şi, contrar prejudecăţilor, achiziţiile pe care le fac sub impulsul de moment sunt mai puţine decât în cazul bărbaţilor, conform Profit.ro.

Ponderea femeilor e-shopper cu venituri mici este mai mare faţă de cea cu venituri peste medie, pentru toate categoriile de vârstă – 18-34 ani, 35-54 sau +55 ani. E-shopperii români rămân sensibili la preţuri, aşteaptă oferte “cu adevărat bune” şi mari reduceri şi, aproape toţi, sunt influenţaţi de reţelele de socializare. “61% dintre e-shoperii obişnuiţi consideră că economisesc bani atunci când cumpără online, iar pentru aproape 70% preţul este cel mai important imbold pentru a face o achiziţie. Ei caută oferte şi reduceri mari şi evenimentele speciale care aduc mari discounturi. În ceea ce priveşte femeile e-shopper, acestea recunosc că preţul este de cele mai multe ori factorul determinant şi ies în evidenţă atât la capitolul „goana după evenimente tip Black Friday sau reduceri de sezon” (cu aproape 20 de procente mai mult decât media UE), cât şi la căutarea de chilipiruri”, potrivit studiului. Îngrijirea frumuseţii şi moda rămân primele categorii de cumpărături preferate de e-shopperii români, la fel ca în UE. Urmează încălţămintea, care a beneficiat de boom-ul online din timpul pandemiei, şi medicamentele. Majoritatea e-shopperilor români postează un feedback după achiziţia online, ceea ce face ca opinia exprimată prin reţelele de socializare să joace un rol determinant în decizia de cumpărare. De asemenea, influencerii au un rol important, notează DPD în analiza efectuată în 22 de ţări.

În ceea ce priveşte percepţia cumpărătorilor asupra întregului proces, experienţele de cumpărare şi de livrare rămân pozitive, dar procesul de returnare este perceput ca fiind ceva mai dificil. Românii solicită servicii de curierat care permit selectarea intervalului precis de livrare şi, în cazul femeilor, cel mai important lucru este livrarea gratuită.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.