Comandamentul pentru Energie creat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a anunţat luni că a finalizat alte 22 de acţiuni de control la companii furnizoare de energie electrică şi gaze naturale către consumatorii casnici. Au fost aplicate amenzi de 195.000 lei furnizorilor de energie, pentru "facturi defectuoase", în întreaga ţară, arată Ministerul Economiei, fără a preciza despre ce companii este vorba.
”Comandamentul pentru Energie creat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), aflat sub directa coordonare a preşedintelui Mihai Culeafă şi a directorului general Paul Anghel, a finalizat alte 22 de acţiuni de control la companii furnizoare de energie electrică şi gaze naturale către consumatorii casnici. Ca atare, comisarii ANPC au aplicat alte 10 amenzi contravenţionale în valoare de 195.000 lei, la care s-a adăugat şi măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii”, a informat Ministerul Economiei, în subordinea căruia se afă ANPC.
Dintre cele mai importante abateri constatate în timpul verificărilor, au fost:
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
● nu a fost aplicată plafonarea şi compensarea preţurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021;
● furnizarea de energie electrică, fără licenţă;
● nerespectarea termenului de facturare şi facturarea coasată pe două luni;
● informările privind compensarea facturilor de energie electrica şi gaze naturale, transmise clienţilor, nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea;
● contractele emise nu conţin preţul serviciilor din preţul gazului, doar preţul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate;
● practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.
Comandamentul pentru Energie îşi continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.
În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică şi gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris (prin poştă sau predare personală la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).
Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziţia consumatorilor din toată ţara un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate.
Aceştia sunt invitaţi să apeleze numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.