Alstom, ca parte a unui consorţiu format împreună cu companiile Avax şi Ghella, a semnat contractul pentru construcţia primei secţiuni a liniei 4 a reţelei de metrou din Atena, partea Alstom din proiect fiind de aproximativ 320 milioane euro. O dată cu proiectul Liniei 4, Alstom va introduce în premieră metrouri driverless în capitala Greciei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Alstom, ca parte a unui consorţiu format împreună cu companiile Avax şi Ghella, a semnat contractul pentru construcţia primei secţiuni a liniei 4 a reţelei de metrou din Atena. Partea Alstom din proiect este de aproximativ 320 milioane euro.

Noua Linie 4, cunoscută sub numele de „Linia U” datorită formei sale, va avea 35 de staţii în total şi va circula prin cele mai populate zone din centrul Atenei, traversând liniile de metrou existente 2 şi 3. Linia 4 este alcătuită din cinci secţiuni însumând 38 de kilometri. Proiectul actual se referă la secţiunea A, Goudi-Alsos-Veikou, formată din 12,8 kilometri şi 15 staţii.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Se aşteaptă ca execuţia proiectului pe această primă secţiune să dureze opt ani.                                                                                                                                          

Responsabilităţile Alstom în proiect includ soluţii integrate de material rulant, semnalizări şi infrastructură. Alstom va furniza 20 de trenuri Metropolis cu 4 vagoane, complet automatizate, soluţia de control al ultimă generaţie CBTC Urbalis 400, sistemele de securitate şi control Iconis, precum şi sistemul de economisire a energiei Hesop.

„Alstom aşteaptă cu nerăbdare să înceapă unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură de tip turnkey planificate în prezent în Europa. Va fi un proiect emblematic pentru compania noastră şi pentru echipele noastre de experţi”, a declarat Stavros Vlachos, director general al Alstom Grecia.

O dată cu proiectul Liniei 4, Alstom va introduce în premieră metrouri driverless în capitala Greciei.

„Avantajul principal al unui sistem complet automatizat este frecvenţa crescută a trenurilor, ceea ce duce la o capacitate de transport mai mare în condiţii de siguranţă sporită. Alstom a implementat unele dintre primele metrouri automatizate din lume, în oraşe precum Singapore, Paris şi Lyon. Acum, numărul liniilor de metrou driverless marca Alstom este de circa 30 în întreaga lume”, anunţă compania.

Linia 4 de metrou din Atena este, de asemenea, primul proiect major de infrastructură din Grecia care va fi construit folosind sistemul BIM (Building Information Modelling), care va accelera transformarea digitală în industria de proiectare şi construcţii. Echipa Alstom va conduce procesul BIM pentru a maximiza eficienţa în proiectarea şi execuţia proiectului.

Alstom are o poziţie de lider global şi experienţă dovedită în construcţia, livrarea şi punerea în funcţiune a sistemelor de metrou integrate. Cel mai recent proiect de metrou integrat pentru Alstom este linia de metrou Dubai 2020 lungă de 15 kilometri, inaugurată în iulie 2020 în vederea expoziţiei mondiale.

Soluţia CBTC Alstom Urbalis 400 este un sistem avansat de control digital al trenurilor bazat pe comunicaţii, care va contribui la reducerea congestiei traficului, deoarece sistemul creşte capacitatea de transport prin reducerea distanţei dintre trenurile consecutive (avans) la 90 de secunde sau mai puţin. Sistemul Urbalis CBTC şi-a dovedit eficienţa de mai bine de 15 ani, pe 100 de linii de metrou în ţări precum Italia, Olanda, China, India sau Canada şi este în curs de instalare în premieră şi în România, pe Magistrala 5 de la Bucureşti. Peste 25% din sistemele radio CBTC din lume sunt operate cu soluţiile Alstom Urbalis. În Europa, sistemul este deja utilizat în Milano, Malaga şi Amsterdam.

Hesop este o soluţie de ultimă generaţie pentru economisirea energiei, care a fost deja adoptată de multe reţele urbane, de la metrouri – la Dubai, Londra, Panama şi Riad până la tramvaie în Sydney şi Milano. Reglarea dinamică a tensiunii adaptează sursa de alimentare la cerinţele reţelei: dacă traficul creşte, puterea poate fi mărită fără a face modificări las infrastructură. În plus, Hesop captează mai mult de 99% din energia de frânare recuperabilă, reinjectând-o în reţeaua electrică sau reutilizând-o în instalaţiile din staţii, cum ar fi scări rulante, sisteme de iluminat şi ventilaţie.

Cu o prezenţă de peste 40 de ani în Grecia, Alstom a participat la cele mai mari proiecte de construcţie a infrastructurii de transport din ţară, inclusiv la construcţia liniilor 2 şi 3 ale metroului din Atena (în operare din anul 2000), precum şi extensiile ulterioare, cum ar fi cea către Pireu, în curs de finalizare. Pentru reţeaua existentă de metrou, Alstom a furnizat şi 28 de trenuri. În plus, Alstom este furnizorul de tramvaie de ultimă generaţie Citadis X05 pentru Atena.

Portofoliul de produse al Alstom cuprinde o gamă diversă, de la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail şi tramvaie până la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului şi soluţii digitale de mobilitate. Alstom are 150.000 de vehicule în operare comercială în întreaga lume. După ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, cifra de afaceri combinată a noului grup s-a ridicat la 14 miliarde de euro pentru perioada de 12 luni încheiată la 31 martie 2020. Compania Alstom are sediul principal în Franţa şi este prezentă în 70 de ţări, având 70.000 de angajaţi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.