Asociaţia Pro Infrastructură afirmă, joi seară, că există soluţii pentru prevenirea unor accidente feroviare, dar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu le-a căutat cu adevărat. ”Accidentul de ieri de la Toporu, al treilea accident feroviar grav din 2023, este rezultatul unor metehne sistemice în reţea care devin mai pronunţate pe zi ce trece”, au transmis reprezentanţii organizaţiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Dacă sistemele feroviare funcţionează, un semnal roşu nu poate fi depăşit! Asta nu înţelege ministrul Grindeanu când declară "şofereşte" că nu poate pune fiola tuturor mecanicilor. ecanicul poate trece de semnalul roşu doar când circulă cu instalaţia de autostop a locomotivei izolată sau defectă, o faptă foarte gravă care trebuie prevenită prin controale periodice... pe care Grindeanu nu le-a dispus”, au scris, joi seară, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Aceştia mai spun că, dacă locomotiva avea autostopul activat, atunci elementele acestuia care sunt puse în calea ferată (inductorii) nu au funcţionat.

Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou

”Este mai puţin probabil dar se putea preveni prin întreţinerea corespunzătoare a instalaţiilor... pe care Grindeanu nu a finanţat-o. Şi revenind la fiolă, nu trebuie să se ducă ministrul la fiecare mecanic. În ziua de azi locomotivele se pot echipa cu alcoolteste şi rezultatele pot fi încărcate în cloud. Există soluţii... pe care Grindeanu nu le-a căutat. Pe scurt, accidentul de ieri de la Toporu, al treilea accident feroviar grav din 2023, este rezultatul unor metehne sistemice în reţea care devin mai pronunţate pe zi ce trece”, au adăugat specialiştii organizaţiei.

Pro Infrastructură mai transmite că factorii implicaţi în accidentul feriviar din judeţul Giurgiu - autostop defect sau dezactivat, instalaţii de cale şi locomotive antice, indisciplină, alcoolism – ”sunt omniprezenţi pe reţeaua feroviară, la privat şi la stat, şi pot provoca în orice moment o tragedie cu victime, călători şi/sau ceferişti”.

”Accidentul de la Toporu nu e nicidecum primul de acest tip. Mecanici ai unor operatori privaţi de marfă, probabil băuţi şi cu autostopul dezactivat, au trecut peste semnalele roşii şi au distrus câteva linii din staţia Feteşti în 2021. Similar şi mai grav, viaductul Cârcea, în valoare de zeci de milioane de euro, a fost parţial distrus în 2018. Evident, măsurile luate (licenţele ridicate, controalele introduse) nu au fost suficiente. Un factor important este şi cererea mare de mecanici suprapusă peste numărul mic care termină şcoala. Dar asta nu e o scuză pentru operatorii feroviari”, a mai transmis organizaţia.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.