Asigurătorii de război în sectorul aviaţiei au anunţat că vor anula acoperirea unor companii aeriene cu domiciliul în Israel şi Liban, din cauza conflictului din regiune, unele anulări fiind deja în vigoare, au declarat trei surse din industrie cu informaţii directe despre acest subiect, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Asigurătorii de război de aviaţie cu sediul în Europa, Statele Unite şi pe piaţa Lloyd's of London pot emite un preaviz de 7 zile de anulare sau alte modificări ale termenilor şi condiţiilor, în cazul unui conflict major despre care consideră că ar face prea mare riscul asigurării pe termen lung.

Asigurătorii companiilor El Al Airlines, Israir şi Arkia au declarat anterior că pot emite astfel de notificări din cauza războiului dintre Israel şi grupul palestinian Hamas.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Companiile aeriene israeliene au primit acum notificările, au declarat două surse pentru Reuters, fără a denumi companiile aeriene.

”Apetitul asiguratorilor de război de a continua să acopere aceste riscuri fără recompensă suplimentară diferă şi unii vor acum să retragă acoperirea, mai ales având în vedere ştirile că guvernul israelian a oferit o protecţie pentru a acoperi zborurile”, a declarat Bruce Carman, ofiţer şef de asigurare la Hive Underwriters.

Comisia parlamentară pentru finanţe a Israelului a aprobat săptămâna trecută un plan de a oferi o garanţie de stat de 6 miliarde de dolari pentru a acoperi asigurarea împotriva riscurilor de război companiilor aeriene israeliene.

Purtătorii de cuvânt ai companiilor aeriene israeliene El Al şi Arkia nu au răspuns direct la întrebările Reuters despre dacă asigurătorii au notificat, dar au spus că guvernul le oferă toată acoperirea necesară pentru ca aceştia să continue operaţiunile în siguranţă.

Un purtător de cuvânt al Israir a declarat că nu a fost notificat de către asigurătorii săi, dar nu a oferit detalii suplimentare.

Un purtător de cuvânt al transportatorului libanez Middle East Airlines nu a răspuns imediat solicitărilor de comentarii.

Transportatorii israelieni au continuat să zboare, în timp ce majoritatea companiilor aeriene străine au anulat zborurile către Tel Aviv, extinzând zborurile doar pentru a-i aduce înapoi pe cei care călătoresc în străinătate şi pe cei chemaţi pentru a rezerva serviciul militar.

Companiile aeriene încheie în mod normal două tipuri de poliţă - o poliţă ”toate riscurile”, care acoperă atât daunele regulate aduse corpului navei şi răspunderea pasagerilor, cât şi o poliţă de ”război” pentru a acoperi pierderile aeronavei cauzate de război sau de teroare.

”Anumiţi asiguratori nu au permis sau nu au oferit asigurări pentru riscul de război şi alte riscuri aliate pentru unii operatori”, a declarat Garrett Hanrahan, liderul global al aviaţiei Marsh, pentru Reuters.

El a adăugat că ”Aceşti operatori nu aveau experienţă operaţională în zborul în Israel şi nu în condiţiile în care are loc un conflict”.

O altă preocupare mare a asiguratorilor este pentru aeronavele blocate la sol in zonele de conflict.

Middle East Airlines a declarat săptămâna aceasta că va păstra 5 dintre cele 24 de avioane ale sale în Turcia, în urma atacurilor cu rachete, proiectele şi tiruri de artilerie între Israel şi Hezbollah.

Companiile aeriene cu sediul în afara Israelului şi Libanului nu suferă de anulări ale acoperirii lor pentru regiune, dar se confruntă cu alte restricţii, au declarat două surse din industrie.

”Asigurătorii doresc actualizări regulate – fiecare companie aeriană are un profil de risc diferit şi, prin urmare, strategii diferite de atenuare a riscului”, a declarat un purtător de cuvânt al grupului de aviaţie al asociaţiei cumpărătorilor de asigurări Airmic.

Companiile aeriene nu se confruntă încă cu prime suplimentare pentru zborurile lor programate, au spus sursele. Dar li se poate cere să-şi lase aeronavele la sol pe aeroporturile din Tel Aviv sau Beirut pentru cel mult trei ore, de exemplu, sau să evite opririle de realimentare la acele aeroporturi, au adăugat două surse.

”Dacă din orice motiv (aeronavele) sunt întârziate, trebuie să comunice cu asigurătorii”, a spus Hanrahan. Zborurile speciale pentru evacuarea oamenilor din Israel ar necesita ”o schimbare materială” a politicii unei companii aeriene, iar companiile aeriene se confruntă cu prime suplimentare cuărinse între 0,05% şi 0,1% din valoarea aeronavei pentru zborurile respective, a spus o sursă de intermediere.

Ar putea exista până la 20 de asigurători într-o singură poliţă şi poate fi greu să-i convingi pe toţi să acopere un zbor, au spus sursele.

Norwegian Air a anulat un zbor de evacuare planificat săptămâna trecută din cauza lipsei de asigurare pentru a zbura prin Tel Aviv, dar ulterior a programat un nou zbor de la Eilat, în sudul Israelului.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.