American Airlines a convenit să cumpere un total de 260 de avioane noi de la Airbus, Boeing şi Embraer, deoarece transportatorul urmăreşte o capacitate sporită pentru a satisface cererea crescândă de călătorii, transmite Reuters.
Companiile aeriene majore se străduiesc să cumpere avioane eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, pentru a depăşi deficitul tot mai mare cauzat de problemele lanţului de aprovizionare şi cererea puternică de aeronave noi.
Acordul include 85 de avioane Airbus A321neo, 85 de avioane Boeing 737 MAX 10 şi 90 de avioane Embraer E175, a anunţat American Airlines într-un comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Comanda include şi opţiuni şi drepturi de cumpărare pentru încă 193 de aeronave.
Incluzând comenzile de aeronave, compania aeriană se aşteaptă să rămână în estimările sale anterioare pentru capacitate şi cheltuieli de capital, a spus acesta.
Anterior, compania a estimat cheltuielile de capital pentru întregul an la aproximativ 3,2 miliarde de dolari.
Acţiunile companiei aeriene din Fort Worth, Texas, au scăzut cu 3,6% luni, după ce compania a estimat o marjă de profit de bază pentru 2024 de aproximativ 14%, mai mică decât marja de profit de bază din 2023, de 14,5%, în timp ce industria se confruntă cu costuri mai mari ale forţei de muncă.
Din 2014, American Airlines a preluat peste 600 de avioane principale şi regionale. Acum are comenzi pentru 440 de aeronave, extinzându-şi portofoliul de comenzi de avioane în următorul deceniu.
Comanda companiei aeriene pentru MAX 10, cea mai mare variantă a familiei MAX, este, de asemenea, un impuls pentru Boeing, care se confruntă cu o criză de reputaţie în urma unui accident din ianuarie, în care un panou de uşă al unui avion 737 MAX Alaska Airlines s-a desprins în timpul zborului.
”Apreciem profund încrederea American Airlines în Boeing şi încrederea sa în familia 737 MAX”, a declarat Stan Deal, CEO al Boeing Commercial Airplanes.
American Airlines plănuieşte viitorul cu noua sa comandă de 737 MAX 10 şi aşteaptă cu nerăbdare certificarea aeronavei, a anunţat luni într-un comunicat.
Reuters a relatat că operatorul rival United Airlines este în discuţii cu Airbus pentru o potenţială megacomandă care să înlocuiască sute de avioane MAX 10 le Boeing.
Luna trecută, Boeing a retras o cerere pentru o scutire de siguranţă care ar fi putut permite autorităţilor de reglementare din SUA să accelereze certificarea viitorului său 737 MAX 7.
Retragerea, raportată pentru prima dată de Reuters, pune la îndoială calendarul anticipat pentru certificarea MAX 7 şi a avionului MAX 10, mai mare şi mai bine vândut, deoarece ar putea forţa Boeing să facă modificări de design mai repede decât planificase.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.