Amazon a început să angajeze proprii săi şoferi în Germania, unde intenţionează să înfiinţeze peste 11 centre de distribuţie noi, pentru a-şi extinde afacerile de livrare a coletelor pe a doua sa mare piaţă, a declarat directorul pentru logistică al companiei pe piaţa germană, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Extinderea face parte din strategia globală a Amazon de a-şi construi o reţea de transporturi aeriene, maritime şi terestre, pentru a oferi livrări rapide şi a încerca să ţină sub control costurile de livrare, a căror pondere în vânzări a crescut continuu.

”Dacă avem transportul la destinaţie sub control, putem oferi mai multe servicii, precum livrarea în aceeaşi zi”, a declarat Bernd Gschaider, director al Amazon Logistics în Germania, la un centru de distribuţie din apropierea oraşului Mannheim.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Gschaider a spus că măsura are rolul să contribuie la gestionarea volumului crescut al vânzărilor, dar reprezintă o provocare pentru companii majore de logistică, precum Deutsche Post, DHL, Hermes şi DPD, care depind de compania de comerţ electronic pentru o mare parte din afacerile lor de livrare a coletelor.

Planurile Amazon survin într-o perioadă în care afacerile de curierat din Germania sunt criticate din cauza practicilor subcontractorilor. Majoritatea companiilor mari, între care Amazon, angajează şoferi prin intermediul unor firme mici şi mijlocii.

În urma percheziţiilor făcute de poliţia germană în luna februarie, s-a constatat că o treime dintre subcontractori nu plăteau şoferilor salariul minim şi nu făceau deducerile corespunzătoare pentru contribuţiile de asigurări sociale.

Guvernul german urmează să aprobe miercuri o lege care să facă firmele de logistică răspunzătoare de comportamentul contractorilor lor, impunând amenzi dacă sunt prinse să încalcă legislaţia muncii.

Amazon va plăti şoferilor 12,8 euro pe oră, cu mult peste salariul minim din Germania, dar mai puţin comparativ cu majoritatea şoferilor DHL. Compania va investi şi într-o nouă flotă, de 50 de vehicule comerciale electrice.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.