Grupul multinaţional Alstom construieşte un depou nou în centrul Bucureştiului, în care va asigura mentenanţa trenurilor ARF, a declarat pentru News.ro Gian Luca Erbacci, preşedintele Alstom pentru Europa. Prima etapă a investiţiei va fi gata la începutul anului viitor. Valoarea investiţiei nu a fost dezvăluită.
Compania Alstom este prezentă în România din anul 1994, iar în prezent are peste 1.200 de angajaţi în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Braşov. În ceea ce priveşte proiectele companiei în România, Alstom va furniza trenurile şi sistemul modern de semnalizare pentru Magistrala 5 de metrou. Totodată, compania asigură de aproape 20 de ani mentenanţa flotei metroului bucureştean. În plus, compania are în execuţie numeroase proiecte de reabilitare feroviară pentru CFR.
”Trebuie să asigurăm mentenanţa trenurilor de călători. De asemenea, construim metrourile ce vor fi livrate din toamnă companiei Metrorex (pentru Magistrala 5, n.r.). Pentru a asigura mentenanţa trenurilor pe care le vom livra către ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară, n.r.) – 37 de trenuri, investim într-un depou nou care va fi în centrul Bucureştiului”, a declarat pentru News.ro Gian Luca Erbacci, preşedintele pe Europa al Alstom.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Acesta a participat zilele acestea la Congresul mondial de transport urban UITP de la Barcelona.
În ceea ce priveşte terenul pe care se va afla depoul, acesta va fi fie închiriat, fie achiziţionat.
”Va fi o investiţie a Alstom. Vom mai face angajări, iar numărul angajaţilor noştri din România va continua să crească. Prima parte (a investiţiei, n.r.) va fi gata la începutul anului viitor. Dar structura completă va fi finalizată integral în 2025, când vom livra producţia în serie. Dar trenurile sunt acum deja în construcţie”, a spus acesta.
În ceea ce priveşte contractul cu Alstom pentru 37 de trenuri noi, acesta a fost semnat în două etape, prima în martie 2022 când au fost achiziţionate 20 de rame, iar în toamna anului trecut la activarea extensiei de suplimentare cu încă 17 rame, tot InterRegio. Primele unităţi din comanda totală de 37 de trenuri sunt în producţie la fabrica din Polonia.
Reprezentantul companiei a vorbit şi despre proiectul metroului din Cluj-Napoca. Alstom a semnat pe 25 mai un contract cu Primăria Cluj-Napoca pentru construirea liniei 1 de metrou din acest oraş, în cadrul unui consorţiu cu companiile de construcţii civile Gulermak şi Arcada. Valoarea totală a acestui proiect la cheie, de ultimă generaţie, se ridică la peste 1,8 miliarde de euro, iar partea Alstom este în valoare de aproximativ 400 de milioane de euro.
”Împreună cu partenerii noştri, Gulermak şi Arcada, vom construi toată infrastructura necesară. Licitaţia pentru trenurile din Cluj va fi lansată ulterior. După cum ştiţi, partea cea mai dificilă în cadrul unui proiect de metrou este cea legată de infrastructură, trenurile au timp să sosească”, a mai spus Gian Luca Erbacci.
După finalizare, metroul din Cluj-Napoca va fi prima linie de metrou complet automatizată din România.
Preşedintele Alstom Europa precizează că România este şi ţara sa, deoarece ”suntem toţi români”.
”Suntem mândri să fim români de atâtea decenii şi să servim statul român. Iubesc România!”, a adăugat el.
Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre cele mai mari proiecte „la cheie” din Europa, acoperind un portofoliu solid de soluţii de semnalizare şi de infrastructură. Compania Alstom va avea următoarele responsabilităţi în proiect: integrarea sistemului, soluţiile de semnalizări, telecomunicaţii şi electroalimentare, construirea căii de rulare, instalarea porţilor de siguranţă de pe peroane, centrul de control şi siguranţă a traficului, precum şi implementarea în întregul sistem a unei soluţii de securitate cibernetică de eficienţă dovedită. Alstom va implementa o soluţie de control al trenurilor bazat pe comunicaţii (CBTC) care să susţină cel mai înalt grad de automatizare, gradul 4 (GoA4), pentru prima dată în România. Pentru aceasta, compania va folosi soluţia de semnalizare CBTC de mare capacitate Urbalis, care se regăseşte în multe alte proiecte de metrou.
Alstom va furniza 13 trenuri noi Metropolis pentru Magistrala 5 de metrou, printr-un contract de peste 100 de milioane de euro, cu opţiunea de livrare în viitor a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului.
La nivel mondial, Alstom este un grup prezent în 63 de ţări, are peste 80.000 de angajaţi reunind 175 de naţionalităţi şi are ca principal obiectiv global un viitor cu emisii reduse de carbon. În acest scop, compania dezvoltă soluţii de transport sustenabil, de la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie, până la sisteme la cheie, servicii de mentenanţă, infrastructură, semnalizări şi mobilitate digitală.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.