Al doilea tren electric Alstom Coradia Stream a ajuns tractat în România, la punctul de frontieră Episcopia Bihor, şi merge la Centrul de testări feroviare de la Făurei, unde va ajunge luni.
Acesta face parte din comanda de 37 de unităţi pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
”Al doilea tren electric Alstom Coradia Stream a ajuns tractat în România, la punctul de frontieră Episcopia Bihor. Acestă ramă a fost special echipată pentru teste, iar culoarea finală se va aplica integral numai după finalizarea procedurilor de testare. Trenul a parcurs deja un program complex de teste la Centrul de testări feroviare de la Velim, Republica Cehă, iar acum merge la Centrul de testări feroviare de la Făurei, pentru o serie de teste dinamice specifice Căilor Ferate Române”, anunţă compania.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Alstom utilizează trei trenuri în paralel în programul de teste.
Testele de certificare reprezintă un program foarte complex, realizat în conformitate cu reglementările STI (Specificaţii tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european şi cu Normele tehnice naţionale de siguranţă, înainte ca orice nou tip de tren să poată circula cu pasageri. Toate funcţionalităţile şi performanţele trenului – de la sisteme electrice şi electronice, la sisteme de frânare şi propulsie, dinamica feroviară pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor şi multe altele – sunt confirmate întâi prin sute de teste de verificare. Peste 60 de teste finale de certificare trebuie apoi parcurse cu succes pentru a dovedi conformitatea trenului în vederea obţinerii autorizaţiei de circulaţie cu pasageri.
Alstom a anunţat în aprilie că a finalizat primul depou modern din Bucureşti – Depoul Alstom Griviţa, construit pentru testarea, validarea şi mentenanţa materialului rulant electric. Primul tren interregional Coradia Stream se afla deja luna trecuta în noul depou, continuându-şi programul complex de teste obligatorii în vederea certificării pe piaţă.
Principalele funcţionalităţi şi performanţe care trebuie demonstrate în conformitate cu specificaţiile tehnice de interoperabilitate (STI) aplicabile şi cu normele tehnice naţionale notificate (NNTR):
- Sisteme electrice şi electronice: această fază include testarea tuturor componentelor legate de funcţionarea sistemelor electrice şi electronice ale trenului, cum ar fi semnalizarea, comunicaţiile, controlul trenului, detectarea incendiilor şi uşile de acces pentru pasageri.
- Sisteme de frânare: aceasta implică asigurarea faptului că sistemele de frânare ale trenului îndeplinesc standardele prescrise de siguranţă, eficienţă şi performanţă în diferite condiţii şi pe toată durata de viaţă a trenului.
- Dinamica căilor ferate: aceasta implică asigurarea faptului că trenul este capabil să menţină stabilitatea împotriva riscului de deraiere în diferite tipuri de geometrie şi calitate a căii şi sub diferite sarcini.
- Sisteme de propulsie: această testare determină capacitatea trenului de a accelera, decelera şi menţine viteza în diferite condiţii.
- Confortul pasagerilor: aceasta implică evaluarea experienţei pasagerilor, cum ar fi nivelul de zgomot din interior, confortul călătoriei, controlul temperaturii şi alte caracteristici care pot afecta confortul pasagerului.
- Rezistenţa la impact şi robusteţea structurală: testele specifice evaluează capacitatea trenului de a suporta sarcini structurale şi capacitatea de a rezista la impacturi în cazul unei coliziuni şi de a proteja pasagerii din vagoane.
- Performanţa de mediu: această testare este efectuată pentru a se asigura că trenul respectă reglementările de mediu şi include o gamă largă de factori precum poluarea fonică, eficienţa energetică, compatibilitatea electromagnetică, designul ecologic.
- Condiţia de conducere a trenului: aceste teste confirmă siguranţa cabinei mecanicului şi a interfeţelor om-maşină şi faptul că sunt eficiente şi confortabile pentru a asigura o conducere adecvată a trenului.
Alstom activează în România de 30 de ani şi este lider de piaţă în soluţii de electrificare şi semnalizare feroviară. Compania este responsabilă de implementarea soluţiilor de semnalizare sau electrificare pe ramura nordică a Coridorului feroviar Rin-Dunăre din România precum şi pe două loturi ale liniei de cale ferată Cluj-Oradea. Compania face parte din consorţiul care construieşte cel de-al doilea sistem de metrou din România, în oraşul Cluj-Napoca, prima linie de metrou complet automatizată din ţară. Prima soluţie de semnalizare urbană CBTC din ţară este în implementare de către Alstom pe Linia 5 de metrou din Bucureşti. Compania este, de asemenea, furnizor de servicii de mentenanţă pentru flota de metrou din Bucureşti în ultimii 20 de ani şi în prezent este în vigoare un nou contract pe termen lung, valabil până în 2036.
Listată în Franţa, compania a înregistrat venituri de 17,6 miliarde de euro pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2024. Alstom este prezentă în 64 de ţări şi are peste 84.700 de angajaţi reunind 184 de naţionalităţi diferite.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.