Agroserv Măriuţa, companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează vânzări de 54,9 milioane de lei în primele nouă luni din acest an, în creştere de 4% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, şi o pierdere netă de 1 milion de lei faţă de un profit net de 3,4 milioane de lei în 2021.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Agroserv Măriuţa (BVB: MILK), companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează vânzări de 54,9 milioane de lei în primele nouă luni din 2022, o creştere uşoară, de 4% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi o pierdere netă de 1 milion de lei faţă de un profit net de 3,4 milioane de lei în 2021, pe fondul provocărilor aduse de majorarea preţurilor la energie şi combustibil, precum şi inflaţie. Cu toate acestea, rezultatul net din primele nouă luni ale anului este îmbunătăţit, comparativ cu cel din primul semestru din 2022, când compania a înregistrat o pierdere netă de 1,4 milioane lei”, anunţă compania.

Cifra de afaceri generată de vânzarea produselor lactate, semifabricate, precum şi de mărfuri a atins valoarea de 30,1 milioane de lei, acestea având cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri totală în primele nouă luni ale anului. Veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 14,7 milioane de lei în primele nouă luni din 2022, în urma cultivării unei suprafeţe de puţin peste 2.500 ha. Până la finalul lunii septembrie 2022, compania a înregistrat o producţie totală vegetală de 25.753 tone, din care cultura de porumb însilozat a reprezentat 47% cea de grâu, 17%, porumb, 15%, iar cea de secară însilozată, 10%.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

„În primele nouă luni ale anului am fost nevoiţi să înfruntăm o serie de provocări la care nu ne-am fi aşteptat în nici cel mai sumbru scenariu la momentul în care am decis să facem pasul către listarea pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti. Declanşarea războiului a condus într-o manieră extrem de rapidă către un lanţ de evenimente nefericite care şi-au pus şi îşi pun încă amprenta asupra multor afaceri din România, inclusiv a noastră. Astfel, în loc să ne axăm doar pe aspectele de dezvoltare ale afacerii noastre, a trebuit să avem în vedere doar cum să atenuăm cât mai multe dintre provocările pe care le-am avut şi le avem de înfruntat, precum majorarea preţurilor la energie, combustibil şi inflaţia. În plus, afacerea noastră a fost lovită şi de secetă, în special în primăvară, lucru care a condus la scăderea producţiei agricole per total. Având în vedere toate aceste aspecte, rezultatele aferente primelor nouă luni ale anului nu sunt pozitive. Provocarea curentă rămâne să ţinem costurile sub control pe toate liniile de business şi să creştem vânzările produselor lactate”, a declarat Mădălina Cocan, director general, Lăptăria cu Caimac.

Veniturile din activitatea de zootehnie au înregistrat o valoare de 10,1 milioane de lei, în principal datorită vânzării de lapte crud, 7,8 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, 1,2 milioane de lei. În primele nouă luni din 2022, producţia totală de lapte a fost de 10,2 milioane de litri, o creştere cu 1% comparativ cu anul trecut. Prin urmare, producţia medie în primele nouă luni ale anului a fost de peste 37 tone pe zi.

Vârful de producţie al laptelui crud este în perioada octombrie-aprilie (trimestre patru şi unu ale anului). Fabrica a utilizat mai mult de jumătate din producţia de lapte a fermei, 58%, în creştere faţă de primul semestru al acestui an, datorită producţiei de unt.

„Având în vedere contextul anului 2022, cheltuielile la nivelul afacerii noastre au crescut într-un ritm mai rapid decât veniturile, ajungând la 78,6 milioane de lei, în primele nouă luni, ca urmare a majorării semnificative a preţurilor pentru materii prime şi consumabile. Deşi am reuşit să transferăm o parte din aceste costuri către clienţi impactul încă se vede, încă primim creşteri de preţuri de la furnizori, în special cei din UE şi prin urmare, am fost nevoiţi să revizuim bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul acesta, prin scăderea cifrei de afaceri de la 94,4 la 91,1 milioane de lei, această valoare incluzând şi tranzacţiile intra-companie. De asemenea, chiar dacă vom continua să aplicăm un management strict al costurilor, acest lucru nu va fi de ajuns şi ne aşteptăm să închidem anul curent cu o pierdere netă de 1,6 milioane de lei”, a adăugat Mădălina Cocan.

În primele nouă luni din 2022, Agroserv Măriuţa a deschis o nouă unitate de producţie construită din fondurile obţinute din emisiunea de obligaţiuni MILK25E, care deţine liniile de producţie de brânzeturi şi unt. De asemenea, în luna august a acestui an, Lăptăria cu Caimac a lansat Brânza cu Smântână, un produs 100% natural, care nu conţine conservanţi, stabilizatori sau alte adaosuri. Până la finalul anului, compania are în plan lansarea a altor două noi produse.

Agroserv Măriuţa este listată pe piaţa AeRO începând cu 21 mai 2021, iar în prezent are o capitalizare de piaţă de aproximativ 67 milioane de lei.

Agroserv Măriuţa este o companie listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti sub simbolul bursier MILK ce desfăşoară o activitate agricolă mixtă de cultură vegetală combinată cu creşterea animalelor. Începând cu anul 2018, compania şi-a adăugat o noua arie de business şi anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obţinerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.