În weekendul 11-13 noiembrie, în care au avut loc cele mai intense campanii de Black Friday 2022, magazinele online au înregistrat venituri în valoare de aproape 21 milioane de euro, în uşoară creştere, cu 1,5%, faţă de perioada similară de anul trecut, arată datele Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenţii de marketing online din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În weekendul 11-13 noiembrie, în care au avut loc cele mai intense campanii de Black Friday 2022, magazinele online au înregistrat venituri în valoare de aproape 21 milioane de euro, în uşoară creştere, cu 1,5%, faţă de perioada similară de anul trecut”, arată datele Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenţii de marketing online din România.

Totodată, cea mai mare comandă de Black Friday a fost un televizor în valoare de 148.731 euro.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Potrivit companiei, care a analizat datele a 568 de magazine online, în cele mai intense zile ale ediţiei Black Friday 2022, magazinele online au raportat creşteri între 5% şi 10% per total vânzări. Astfel, veniturile sunt mai mari cu 1,5% (aproape 21 milioane euro), numărul de comenzi mai mari cu 3% (150.499 comenzi), venitul mediu per utilizator mai mare cu 6,2% (2 euro) şi rata de conversie mai mare cu 1% (la 2,4%).

Scăderi s-au înregistrat privind comanda medie - cu 2% (la 126 euro), numărul de utilizatori - cu 3% (5 milioane useri) şi număr de sesiuni în eshop-uri - cu 5% (la 7,6 milioane sesiuni).

Top industrii cu cele mai mari venituri în weekend-ul de Black Friday 2022 vs 2021:

●          IT & C: 16 milioane euro, în scădere cu 1,4%

●          Fashion: 1,8 milioane euro, în creştere cu 8.5%

●          Casă & Grădină: 700.000 euro, în creştere cu 30,5%

●          Auto: 694.000 euro, în creştere cu 19,7%

●          Librărie: 260.000 euro, în scădere cu 3,2%

●          Beauty: 195.000 euro, în creştere cu 163,3%

●          Baby: 172.000 euro, în creştere cu 31,7%

●          Bijuterii: 142.000 euro, în scădere cu 21,6%

●          Pharma: 138.000 euro, în creştere cu 59,5%

●          Food: 136.000 euro, în scădere cu 14,6%

“Ediţia de Black Friday de anul acesta a fost mult mai aşteptată de consumatorii finali comparativ cu ediţiile anterioare, după cum reiese din analiza noastră internă. Astfel, creşterea vânzărilor de Black Friday a fost generată de alegerea oamenilor de a economisi pe fondul inflaţiei, achiziţionând la reduceri consistente faţă de o zi obişnuită. Spre exemplu, au fost comenzi cu până la 45 de perechi de pantofi, ceea ce este un indicator al faptului că ediţia de Black Friday de anul acesta a fost cel mai bun moment pentru ca românii să-şi îndeplinească nevoile, dar şi pentru a achiziţiona produse mai puţin accesibile la preţuri mai mult mai mici decât într-o perioadă fără promoţii”, explică Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

Totodată, în perioada 1-13 noiembrie, comparativ cu perioada similară de anul trecut, au fost înregistrate creşteri privind comanda medie - cu aproape 4% (la aproape 116 euro/comandă) şi venitul mediu per utilizator - cu 6% (la 1,68 euro).

În acelaşi timp, au scăzut numărul de comenzi - cu 10% (peste 382.000 comenzi), venituri - cu 7,6% (44,3 milioane euro), numărul de utilizatori - cu 3% (aproape 17 milioane useri), numărul de sesiuni în eshop-uri - cu 2,8% (peste 24 milioane sesiuni) şi rata de conversie - cu 2,6% (la 2,05%).

Industriile cu cele mai mari vânzari în perioada 1-13 noiembrie sunt:

●          IT&C: 32 milioane euro, în scădere cu 11,8%

●          Fashion: aproape 4,5 milioane euro, în creştere cu 9,4%

●          Auto: 1,6 milioane euro, în scădere cu 6,9%

●          Casă & Grădină: 1,5 milioane euro, în creştere cu 24,7%

●          Librărie: 535.000 euro, în scădere cu 10%

●          Bijuterii: 485.000 euro, în creştere cu 10,4%

●          Food: 462.000 euro, în scădere cu 0,6%

●          Baby: peste 417.000 euro, în creştere cu 68,3%

●          Beauty: aproape 407.000 euro, în scădere cu 23,1%

●          Pharma: 367.000 euro, în creştere cu 19,5%

Anul trecut, 26% din utilizatori au făcut cumparaturi în săptămâna de dinainte de Black Friday, 32% au cumpărat în week-end-ul cu Black Friday şi 42% au cumpărat de Black Friday.

În 2022, doar 13% din consumatori fac cumparaturi spontate, în scădere de la 36%, în 2021, iar pentru 46% din cumpărătorii online preţul este criteriul principal în decizia de achiziţie.

În ultimii ani, piaţa de ecommerce din România a crescut accelerat, urmând să ajungă la 7 miliarde de euro în 2022, în creştere estimată de 13% faţă de anul trecut. Cea mai mare creştere a fost în 2020, de 30%, în contexul restricţiilor în pandemie, când consumatorii au fost nevoiţi să cumpere online.

În plus, spre deosebire de alte pieţe, în România, nivelul de fidelitate este mai mare, 76% dintre consumatorii români preferând să plaseze comenzi în unul sau câteva magazine online şi doar 45% sunt interesaţi să cumpere de la un retailer nou, în scădere de la 52% în 2021.

Limitless Agency este una dintre cele mai mari agenţii de marketing online din România, oferind soluţii complete de promovare digital, Pay-Per-Click (PPC), Google Ads, Facebook Ads, SEO, Automatizări pentru Shopping şi analiză de date, folosind tehnologii avansate pentru analizarea comportamentului consumatorilor şi pentru promovare precisă cu scopul de a creşte vânzările şi vizibilitatea brandurilor. Având o echipă de peste 100 de experţi în promovare digitală, Limitless Agency realizează campanii de impact în mediul digital pentru companii din industriile fashion, home&deco, IT&C, pharma, bricolaj şi altele.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.